کاهش اضطراب با پلتفرم واقعیت مجازی

کاهش اضطراب با پلتفرم واقعیت مجازی

گروهی از محققان از تولید یک پلتفرم ترکیبی واقعیت افزوده / واقعیت مجازی خبر داده اند که با بررسی ویژگی های بیومتریک افراد از استرس و اضطراب آنها می کاهد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، استرس و اضطراب دو قاتل خاموش دنیای مدرن لقب گرفته اند و در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۴ درصد از نیروی کار آمریکا از احساس استرس در محیط کار خود خبر داده بودند. از میان این افراد ۲۳ درصد میزان استرس خود را بالا توصیف کرده بودند؛ امری که می تواند منجر به ابتلا به بیماری های روحی و روانی شود.

استرس و اضطراب تنها در آمریکا سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار خسارت به صنایع و کسب و کارها وارد می کند و استرس ناشی از کار در آمریکا به مرگ سالانه ۱۲۰ هزار نفر منجر می شود. از همین رو محققان آمریکایی پلتفرمی موسوم به هیلیوم ایکس آر را ابداع کرده اند که برای اولین بار به طور تخصصی برای مقابله با استرس و اضطراب با استفاده از دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی شده است.

پلتفرم یادشده از طریق هدست واقعیت مجازی به کاربران امکان می دهد تا به سرعت شرایط ذهنی و روحی خود را بهبود بخشند. تصاویر و داده های به نمایش درآمده از طریق این پلتفرم که به طور آنی بر مبنای پالس های دریافتی از مغز و شرایط بیومتریک خاص هر فرد تنظیم می شوند، کاربر را در محیطی مجازی و آرامش بخش قرار می دهند و همین مساله موجب کاهش استرس و اضطراب می شود.

اطلاعات بیومتریک و مغزی با بررسی ضربان قلب و امواج مغزی به طور لحظه به لحظه جمع آوری می شوند و در جریان استفاده آزمایشی از آن نتایج مثبتی به دست آمده است. این محصول با هدست های مختلفی مانند اوکیولوس گو، گیر وی آر، دی دریم و غیره سازگاری دارد.


telegram2 files