یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند

یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک درصد دانش‌آموزان کشور نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند.

علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از طرح یاری‌گران زندگی که با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه باید نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور راه بیاندازیم، گفت: در طول چهل سال گذشته همواره با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کرده‌ایم، اما واقعیت این است که امروز با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که نسبت به قبل پیچیده‌تر هم شده، لذا باید استراتژی و راهبرد خود را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روی حوزه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازانه در آموزش و پرورش به عنوان کانون تحولات جامعه معطوف کنیم.

کاظمی تاکید کرد: امروز دیگر موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به یک خانواده و دستگاه اختصاص ندارد، زیرا امروز همه درمعرض این آسیب‌ها هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر ضرورت هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک استراتژی کشوری تاکید کرد و افزود: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها باید در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند و دغدغه‌مند باشند.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌های آموزش و پرورش، از بسیج دانش‌آموزی گرفته تا اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استفاده کنیم.

کاظمی گفت: باید در آموزش و پرورش به دنبال ارتقای آگاهی‌، توانمندی و مهارت‌ دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی با طرح‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت روان و سلامت اجتماعی دانش‌آموزان زیربنای تعالی نظام تعالیم و تربیت است، گفت: در کنار سلامت جسمی، توجه به سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان  کشور ضرورت دارد.

کاظمی گفت: در غربالگری های سلامت انجام شده در وزارت آموزش و پرورش مشخص شده 30 درصد دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند که عدد کمی نیست و باید هوشیار باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اجرای طرح یاری‌گران زندگی برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با تجربیات خوب کسب شده در این طرح شاهد انعکاس آن در مدارس سراسر کشور باشیم.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files