رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از ضوابط جدید تمدید پروانه اشتغال تخصصی خبر داد

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از ضوابط جدید تمدید پروانه اشتغال تخصصی خبر داد

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی، در مراسم اهدا پروانه اشتغال تخصصی و مراکز، که روز چهارشنبه ۶ آذر سال جاری، در تالار “سلام” دفتر مرکزی سازمان برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و ابراز خرسندی از موفقیت روان شناسان و مشاورانی که موفق به دریافت مجوز شده اند، اظهار داشت: اکنون در مردم نگرش مثبت درباره روان شناسی و مشاوره ایجاد شده است.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، با تاکید بر مسئله پیشگیری، درباره دیدار اخیر وی با دکتر لاریجانی، تصریح کرد: در این دیدار به عرض رئیس مجلس رساندیم که اکثر مردم به دلیل مسائل مالی نمی توانند از خدمات روان شناسی و مشاوره استفاده کنند. این در حالی است که قانون برنامه ششم تصریح کرده است تا بیمه خدمات اجتماعی توسط دولت اجراء شود. امیدواریم بحث پوشش بیمه های پایه برای خدمات روان شناسی و مشاوره به زودی حل شود تا اقشار آسیب پذیر بتوانند به روان شناسان و مشاوران مراجعه کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء شورای مرکزی، گفت: قدر خود و رشته تان را بدانید. مقام معظم رهبری، بیانات ارزشمندی درباره روان شناسی و مشاوره دارند.

وی از استقبال سازمان از طرح ها و پیشنهادات اعضاء خبر داد و افزود: درهای سازمان همیشه به روی اعضاء باز است. چهارشنبه ها نیر به طور اختصاصی از ساعت ۱۵ تا ۱۸ دیدار حضوری اعضاء با رئیس سازمان خواهد بود‌.

دکتر حاتمی، خاطر نشان کرد: در آینده برای تمدید پروانه ضوابطی را تعیین می کنیم. یکی از این ضوابط، تعداد مراجعان، تدریس، برگزاری کارگاه، کنگره و غیره خواهد بود تا تمدید پروانه با ضوابط صورت گیرد.

وی افزود: برای توانمندی سازی اعضاء و دارندگان پروانه برنامه هایی داریم. درصددیم تا شهرداری، آموزش و پرورش، دادگاه ها و غیره را متقاعد کنیم تا از روان شناسان و مشاورانی که از سازمان پروانه اشتغال تخصصی دارند بهره مند شوند.

دکتر حاتمی، درباره تفاهم با سازمان بهزیستی کل کشور، گفت: باید افرادی که از سازمان بهزیستی مجوز دارند زیر نظر سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور فغالیت و این سازمان بر فعالیت تخصصی آن ها نظارت کند.

در ابتدای مراسم منشور اخلاقی روان شناسان و مشاوران توسط یکی از اعضاء سازمان قرائت شد.

دکتر فریبرز درتاج، معاون پژوهش، نیز با اشاره به دیدار اخیر دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، با دکتر حاتمی و برخی اعضاء شورای مرکزی، از ابراز خرسندی وی برای حضور دکتر حاتمی، به عنوان رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور و مساعدت رئیس مجلس برای پوشش بیمه ای خدمات روان شناسی و مشاوره سخن گفت.

دکتر ناصر صبحی قراملکی، عضو هیئت بازرسان، نیز با تبریک به اعضاء، از دارندگان پروانه اشتغال تخصصی و مراکز، خواست تا با رعایت اخلاق حرفه ای، پاسدار آن و سفیران سلامت روان باشند.


telegram2 files