فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره تخصصی و ازدواج جوانان در کشور

فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره تخصصی و ازدواج جوانان در کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی ۱۰۹ مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

اعظم کریمی  با بیان اینکه تاکنون در مجموع  ۳۰۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز فعالیت خود را زیر نظر وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند، گفت: مجوز فعالیت‌های مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به موجب ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان رشته مشاوره و روان شناسی و رشته‌های مرتبط با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی صادر می‌شود.

وی افزود: در این مراکز تیمی متشکل از روانشناسان، مشاوران متخصص و متعهد و مشاور دینی به جوانان و خانواده‌ها در خصوص یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندی در زندگی، پیشگیری از طلاق و مشاوره‌های پیش از طلاق یاری می‌رساند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رشد فعالیت‌های این مراکز در سال ۹۸ گفت: این درحالیست که در سال ۹۳ و ۹۴، ۵۶ مرکز، سال ۹۵ ۶۰ مرکز ، سال ۹۶ هم ۶۵ مرکز و سال ۹۷ نیز ۱۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده زیر نظر این وزارت‌خانه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

کریمی در خصوص برگزاری کارهای آموزش ازدواج در سال ۹۸ نیز گفت: امسال در ۲۵۱ شهر، ۱۳۰۸ کارگاه با حضور ۳۶ هزار و ۹۱۹   شرکت کننده برگزار شده است. افراد متقاضی نیز در صورت داشتن صلاحیت‎های لازم که مهم‌ترین آن داشتن پروانه مشاوره از سازمان نظام روان شناسی کشور است، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند و بعد از بررسی و احراز شرایط لازم به آنها مجوز داده می‌شود.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files