دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستور بررسی بیمه پایه و تکمیلی روان‌شناسان و مشاوران را صادر کرد

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستور بررسی بیمه پایه و تکمیلی روان‌شناسان و مشاوران را صادر کرد

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره “دکتر علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه مورخ 98/08/27 با دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دکتر شکوه نوابی‌نژاد نائب رئیس شورای مرکزی، دکتر فریبرز درتاج دبیر شورای مرکزی، دکتر حسین اسکندری نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در شورای مرکزی، دکتر ناصر صبحی قراملکی عضو هیأت بازرسان و دکتر حسن احدی مشاور عالی رئیس سازمان در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ابتدا دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با معرفی حضار و تاریخچه تأسیس و ساختار کنونی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اظهار داشت. از اینکه این فرصت فراهم شده است، که خدمتتان درباره مسائل روان‌شناسی و مشاوره کشور صحبت کنیم بسیار خرسندیم. دکتر لاریجانی خلاق‌ترین مدیر اجرائی کشور است که بنده سال‌ها در صدا و سیما در کنار ایشان تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌ام. اما امروز در کسوت مسئولیت بسیار حساس و مهم روان‌شناسی و مشاوره کشور در مدت کوتاهی که مسئولیت سازمان را برعهده گرفته‌ام تحولات زیادی در سازمان ایجاد شده است. روان‌شناسی و مشاوره یک فرصت بزرگ جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی – روانی است اما نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم. ما باید تاب‌آوری سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم، فضاهای مجازی را کنترل و سواد سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم. قطعاً صدا و سیما باید همکاری جدی با ما داشته باشد و برای نظارت و اجرای برنامه‌ها نیازمند کمک و اختصاص بودجه مستقلی برای سازمان هستیم.

مسأله مهم دیگری که باید جنابعالی دستور دهید، موضوع بیمه سلامت روان‌شناسان و مشاوران و اجرای بند ج ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه موضوع “مشمول بیمه پایه” و “بیمه تکمیلی” مراجعین به مشاورین و روان‌شناسان همانند پزشکان هستیم.

پس از سخنان رئیس سازمان دکتر علی لاریجانی با ابراز خرسندی از دیدار با مسئولین سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: از اینکه دکتر حاتمی ریاست سازمان را برعهده دارد جای خوشحالی دارد. گزارش و نکات مهمی را ایشان بیان کردند. قطعاً سازمان باید مورد حمایت قرار گیرد. مواردی را که بیان شد، مورد تأیید است و باید پیگیری شود. دکتر لاریجانی درخصوص بودجه و کمک مالی و بیمه سلامت روان‌شناسان و مشاوران و همکاری صدا و سیما با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستورات لازم را صادر فرمودند.


telegram2 files