عملکرد دختران و پسران در ریاضی یکسان است

عملکرد دختران و پسران در ریاضی یکسان است

محققان به تازگی این ادعا را که زنان به دلیل تفاوت‌های بیولوژیکی در مهارت‌های علوم،فناوری،مهندسی و ریاضی ضعیف‌تر هستند، رد کردند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه “دانشگاه اراسموس روتردام” با انجام یک تحقیق دریافته‌اند که مهارت پسران و دختران در ریاضیات یکسان است.

دختران و پسران مغز مشابهی دارند و هنگام درک ریاضی هم یکی هستند.

این تحقیق ۱۰۴ کودک بین سن‌های سه تا ۱۰ سال را مورد بررسی قرار داده است.

۵۵ نفر از این افراد دختر بودند و تمام آن‌ها یک فیلم آموزشی را مشاهده کردند که شامل مفاهیم ریاضی از قبیل شمارش بود.

البته محققان پروژه فعالیت مغز کودکان را هم با استفاده از اسکن ام‌.آر.آی زیر نظر گرفتند و در نهایت نتایج تمام اسکن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردند.

به این ترتیب فعالیت‌های مغز کودکان را با بزرگسالان هم قیاس کردند و برای این کار از ۳۸ مرد و ۲۵ زن هم خواستند که در پروژه شرکت کنند و همان ویدئو را مشاهده کنند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده هیچ تفاوتی میان عملکرد و یا پیشرفت مغز کودکان با یکدیگر وجود نداشت و پسران و کودکان در برابر ویدئو پخش شده عملکرد یکسانی از خود نشان دادند.

این تیم همچنین نتایج یک آزمون ریاضی را که از ۹۷ کودک سه تا هشت سال دریافت شده بود، بررسی کردند. ۵۰ نفر از این کودکان هم دختر بودند و نتایج نشان داد که عملکرد هر دو جنسیت با هم به یک اندازه خوب بود.

در واقع از نظر آماری، دختران و پسران از نظر بلوغ عصبی در مغز، نرخ مشابهی را با یکدیگر داشتند.

محقق ارشد پروژه در این باره اظهار کرد، تحقیق ما قدرت زنان در آزمون‌ها را مشخص می‌کند که بعضا تاکنون نادیده گرفته شده است.


telegram2 files