«ازدواج‌های دانشجویی»، ازدواج جوانان را تسهیل کرد؟

«ازدواج‌های دانشجویی»، ازدواج جوانان را تسهیل کرد؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: کاهش نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج در کشور نشان می‌دهد برنامه‌های ازدواج دانشجویی کمک زیادی به تسهیل ازدواج جوانان نکرده است.

محمدمهدی تندگویان ، با بیان اینکه مراسم ازدواج دانشجویی زیر نظر دفتر ازدواج دانشجویی فعالیت می‌کند گفت: اصل این برنامه ترویج فرهنگ ازدواج در زمان دانشجویی است. این برنامه شامل آموزش‌های اولیه شرعی پیش از ازدواج، برگزاری مراسم جشن ازدواج و یک سفر زیارتی  است که به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین به گفته مسئولان برگزار کننده این مراسم کمک‌هایی نیز برای تهیه جهیزیه به دانشجویان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این طرح کمبود خوابگاه‌های متأهلی دانشجویان بوده است، ادامه داد: با وجود برگزاری هرساله این مراسم متاسفانه نتوانسته‌اند به تعداد دانشجویان متاهل خوابگاه‌های لازم در اختیار آنهاقرار دهند. از سوی دیگر هم در بحث آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی نیز غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناری  پیش از این گفته بود که این آموزش‌ها آغاز شده و در حال انجام است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پیش از این نیز جلسه‌ای بین معاونت جوانان با دفتر ازدواج دانشجویی برگزار شده است، اظهار کرد: طی این جلسه معاونت جوانان در خصوص  ارائه آموزش مهارت‌های قبل، حین و بعد از ازدواج اعلام آمادگی کرده است.

تندگویان ادامه داد: با این وجود کاهش نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج در کشور نشان می‌دهد برنامه‌های ازدواج دانشجویی کمک زیادی به تسهیل ازدواج جوانان نکرده و مشکل اصلی موضوع اشتغال آنهاست. همانطور که مشخص است یک دانشجو توانایی پرداخت اقساط وام را ندارد و برای آنها هم خیلی دشوار است که همزمان با تحصیل هم بتوانند ازدواج کنند و هم بدون داشتن اشتغال ایمن، اقساط وامشان را هم پرداخت کنند با این وجود اگر  موضوع خوابگاه‌های متاهلی جدی‌تر دنبال شود، برای دانشجویان در دوران تحصیل از لحاظ تامین مسکن کمک زیادی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files