فضای مجازی به شدت غیرقابل کنترل است/ روانشناسان اینترنتی عامل ازدیاد طلاق هستند

فضای مجازی به شدت غیرقابل کنترل است/ روانشناسان اینترنتی عامل ازدیاد طلاق هستند

رئیس سازمان نظام روانشناسی مشاوره کشور با بیان اینکه روانشناس کسی است که پروانه فعالیت روانشناسی داشته باشد، گفت: فضای مجازی به شدت غیرقابل کنترل است.

 دکتر محمد حاتمی نقش فضای مجازی در کاهش یا افزایش طلاق اظهار کرد:  فضای مجازی به شدت غیرقابل کنترل بوده و در افزایش نرخ طلاق تاثیرگذار است.

وی افزود: اکنون مردم رویکرد بسیار مثبتی به روانشناسی و مشاوره دارند و می‌خواهند که مسائلشان را از طریق مشاوره برطرف کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه در کلانشهرها اقبال بیشتری به روانشناسی وجود دارد، گفت: در کلانشهرها چون مردم نمی‌دانند که باید با چه کسی مشورت کنند به فضاهای مجازی مراجعه می‌کنند که در آن آدم‌هایی معرفی می‌شوند که صلاحیت لازم برای مشاوره ندارند.

دکترحاتمی گفت: افرادی که در فضای مجازی به عنوان مشاور معرفی می‌‌شوند، مشاورانی هستند که با فرهنگ ما تطابق ندارند و همین‌ افراد با ارائه ایده‌هایشان باعث رشد طلاق می‌شوند.

وی ادامه داد: گاهی می‌گفتند این افراد که در فضای مجازی معرفی شده‌اند، روانشناس هستند در صورتی که اینها روانشناس نبودند و نیستند در حقیقت روانشناس کسی است که پروانه فعالیت روانشناسی داشته باشد.

دکترحاتمی افزود: مشاوره‌هایی که در فضای مجازی و اینترنتی می‌دهند غلط هست و باعث افزایش نرخ طلاق در بین خانواده‌ها شده که آمارهای عینی آن موجود است. در فضای مجازی، افراد بی‌صلاحیت و افرادی که پروانه فعالیت روانشناسی ندارند بیشتر باعث افزایش طلاق می‌شوند.

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا)


telegram2 files