درمان اتیسم و اضطراب با ثبت دیجیتالی سیگنال‌های امواج

درمان اتیسم و اضطراب با ثبت دیجیتالی سیگنال‌های امواج

دبیر اجرایی ششمین همایش نقشه برداری مغز، از امکان درمان موفق‌تر بیماری‌هایی همچون اتیسم، وزوز گوش و اضطراب با ثبت دیجیتالی سیگنال‌های امواج مغز، خبر داد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز سلامت، گفت: ششمین همایش نقشه برداری مغز، از ۱۷ تا ۱۹ مهر ۹۸ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشوردر دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه نقشه برداری مغز در آن ارائه خواهد شد.

وی افزود: نقشه‌برداری مغز یک موضوع تحقیقاتی بوده و کمک می کند تا بتوانیم مغز را بهتر بشناسیم تا بر اساس آن تاثیر بیماری ها بر عملکرد مغز را دقیق متوجه شویم و بر همین اساس پیشگیری یا درمان موفقیت آمیز را داشته باشیم.

دبیر اجرایی ششمین همایش نقشه برداری مغز با اشاره به اینکه فعالیت‌های تحقیقاتی زیادی در این زمینه از طریق پژوهشکده علوم و فناوریهای پزشکی دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته است، گفت: در این همایش مهمانانی است که کشورهای سوئیس، آلمان و انگلیس و یا محققین ایرانی خارج از کشور حضور دارند.

سلامت عنوان کرد: گروه‌های هدف ششمین همایش نقشه برداری مغز روانپزشکان، روانشناسان، رادیولوژیست‌ها، متخصصین مغز و اعصاب و پزشکی هسته ای است که برای نخستین بار مرکز تحقیقاتی تربیتی EEG-INFO از اروپا به ایران سفر خواهد کرد و کارگاه یک هفته ای در زمینه نوروفیدبک با فرکانس پایین برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: EEG-INFO یک موضوع تحقیقاتی برای نقشه‌برداری مغز به شمار می‌رود که البته هرچند به اندازه ام آر آی دقیق نیست ولی کمک می کند که ناهنجاری‌هایی نوار مغزی با فرکانس پایین دوباره به هنجار تبدیل شود و بر همین اساس می توانیم بیماری هایی همچون وزوز گوش، اتیسم و اضطراب را بهتر درمان کرده و موفقیت درمانی بیشتری داشته باشیم.

سلامت گفت: EEG-INFO ، ثبت دیجیتالی یا کاغذی سیگنال‌های امواج مغز است و یک روش غیر تهاجمی به شمار می‌رود همچنین نتایج حاصل از EEG-INFO می‌توانند برای شناسایی ناهنجاری‌های فعالیت الکتریکی مغز که ممکن است با اختلالات مغزی مشخصی مانند صرع، تومور مغزی، آلزایمر، سکته و مرتبط باشند بکار گرفته شوند.


telegram2 files