فناوری انسان‌ها را بی‌حوصله می‌کند

فناوری انسان‌ها را بی‌حوصله می‌کند

 

نتایج یک مطالعه علمی نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از دستاوردهای فناورانه و ابزار ارتباطی مدرن انسان ها را نابردبار و بی حوصله می‌کند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، تحقیقات دانشمندان حاکی است استفاده بیش از حد از دستاوردهای فناورانه و ابزار ارتباطی مدرن انسان ها را نابردبار و بی حوصله می کند.

این پژوهش حاکی است استفاده بیش از حد از گوشی، تبلت، رایانه و غیره برای قرار گرفتن در جریان امور مختلف و پیشبرد فعالیت های شخصی و حرفه ای اگر چه مزایایی هم دارد، ولی بی حوصلگی و عدم صبر و حوصله را نیز در افراد تشدید می کند.

بررسی که در این زمینه با مشارکت ۲ هزار نفر در انگلیس صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر این افراد به دنبال استفاده طولانی از گوشی و تبلت و رایانه در طول روز بی حوصله تر و عصبی‌تر می شوند. از همین رو متخصصان به مردم توصیه می کنند برای استفاده از این نوع ابزار محدودیت هایی در نظر بگیرند و خود را بیش از حد به آنها وابسته نکنند.

به گفته محققان استفاده شدید از گوشی و رایانه این تصور را در افراد ایجاد می کند که همه چیز باید سریع تر انجام شده و زودتر به نتیجه برسد. این در حالی است که فرایند طبیعی امور بدین گونه نیست و این تضاد تاثیرات روحی و روانی منفی بر افراد برجای می گذارد.


telegram2 files