پیام تشکر رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از دکتر علی لاریجانی برای تشکیل فراکسیون سلامت روان در مجلس شورای اسلامی

پیام تشکر رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از دکتر علی لاریجانی برای تشکیل فراکسیون سلامت روان در مجلس شورای اسلامی

 

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی در پیامی از دکتر علی لاریجانی برای تشکیل فراکسیون سلامت روان در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

متن پیام دکتر حاتمی به این شرح است :

 

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما؛ قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره از سال 1382 در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است. باید اذعان داشت، یکی از مهم ترین مصوبات مجلس شورای اسلامی نهادسازی و تشکیل سازمان‌های غیردولتی علمی _ تخصصی و صنفی است که سامان‌دهی امورتخصصی و حرفه‌ای را به دست صاحبان همان حرفه و تخصص واگذار کرده است، خدا را شاکریم  و از مجلس شورای اسلامی قدردانی و تشکر می‌شود.

ریاست محترم؛ سلامت روان به عنوان مهم ترین مؤلفه سلامت در نظام سلامت کشور مهجور واقع شده ‌است. به همین خاطر نرخ آسیب‌های اجتماعی _ روانی در بعضی از شاخص‌ها نگرانکننده‌ است. قدر مسلم، پیشگیری و ارتقاء سلامت روان (سلامت ذهنی، احساس خودکارآمدی، تاب آوری، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زندگی) باید از خانه شروع، در مدرسه ادامه و در دانشگاه کامل شود، اما متاسفانه موضوع پیشگیری و بحث سلامت روان به عنوان مهم ترین چالش خانواده‌ها و نسل کنونی در دهه پنجم انقلاب اسلامی در تمام برنامه‌ریزی‌ها و اسناد موجود به عنوان مبحث حاشیه‌ای قلمداد شده است و صدای نه چندان رسای دلسوزان متخصص در این عرصه شنونده‌ای ندارد. با نگرانی های موجود، افتخار دارد با پیشنهاد سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی “فراکسیون سلامت روان” با پیگیری‌های مجدانه جناب آقای دکتر جلیلی، نماینده محترم مراغه و عجب شیر، که خود عضو جامعه روان‌شناسان است، تأسیس شده است. این رویداد مهم که بیانگر ژرف‌اندیشی جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است خدمت تان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و به نمایندگی از جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور از ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری می شود. امیدوارم با تأسیس این فراکسیون مبحث سلامت روان از حاشیه به متن سوق داده شود و شاهد هماهنگی و برنامه های ملی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی باشیم.

از توجه حضرتعالی تشکر می شود.

 

محمد حاتمی


telegram2 files