آمادگی جسمانی راهکاری در پیشگیری از اختلالات سلامت روان

آمادگی جسمانی راهکاری در پیشگیری از اختلالات سلامت روان

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که آمادگی جسمانی به پیشگیری از افسردگی و اضطراب کمک می‌کند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، اگرچه شواهدی مبنی بر این وجود دارد که ورزش کردن به بهبود سلامت روان کمک می‌کند اما تاکنون تحقیقات کافی در مورد تاثیر آمادگی جسمانی بر پیشگیری از شروع بیماری‌های سلامت روان وجود نداشته است.

امروزه شیوع بیماری‌های رایج سلامت روان از قبیل افسردگی و اضطراب به معضلی جهانی تبدیل شده است. بر اثر این بیماری‌ها وضعیت سلامت و رضایت از زندگی افت پیدا می‌کند و حتی ممکن است با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ همراه باشند.

محققان در تحقیقات خود بر شناسایی فاکتورهای بی‌شمار تمرکز داشته‌اند که خطر ابتلا به بیماری‌های سلامت روان را افزایش می‌دهد. اگرچه این امکان وجود ندارد تا برخی از این فاکتورها همچون ژنتیک را تغییر داد اما می‌توان برخی از فاکتورهای سبک زندگی از قبیل رژیم غذایی و فعالیت بدنی را تعدیل ساخت.

در این بررسی محققان به مطالعه روی تاثیر آمادگی قلبی تنفسی پرداختند. آمادگی قلبی تنفسی سنجش ظرفیت سیستم قلبی-عروقی و تنفسی در ذخیره انرژی و انتقال آن به تمامی بخش‌های بدن هنگام ورزش کردن است.

محققان انگلیسی با بیان اینکه در بررسی‌های پیشین مشخص شده نداشتن فعالیت جسمی کافی با بروز علائم اختلالات رایج سلامت روان مرتبط است، اظهار داشتند: تاکنون در مطالعات محدودی تاثیر مستقیم آمادگی قلبی تنفسی بر سلامت روان مورد بررسی قرار گرفته است.

محققان با جمع‌آوری اطلاعات موجود دریافتند داشتن میزان پایین و متوسط آمادگی قلبی تنفسی به ترتیب با افزایش ۴۷ و ۲۳ درصدی ابتلا به مشکلات رایج سلامت روان همراه است.


telegram2 files