حضور مسئولان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در جمع اعضاء سازمان نظام استان همدان

حضور مسئولان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در جمع اعضاء سازمان نظام استان همدان

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در “دومین” سفر استانی خود به اتفاق دکتر فریبرز درتاج معاون امور پژوهشی سازمان روز شنبه 98/04/22 با استقبال گسترده روانشناسان ومشاوران استان در سالن همایش‌های دانشگاه بوعلی سینا همدان با اعضاء سازمان و شورای استانی دیدار کردند. در این دیدار ابتدا دکتر یعقوبی رئیس شورای استانی گزارشی از وضعیت سازمان استان همدان به استحضار رساندند، آنگاه دکتر محمدی‌فر رئیس دانشگاه همدان به ایراد سخنرانی پرداختند و از حضور رئیس و معاون سازمان در دانشگاه اظهار خوشحالی کردند.

دکتر درتاج معاون سازمان طی سخنانی اظهار داشتند، در6 ماه گذشته سازمان کارنامه قابل قبولی داشتند، ما موفق شده‌ایم مرجعیت سازمان را برای تمام وزارتخانه‌ها و سازمان ها اثبات نمائیم. هفته گذشته جناب آقای دکتر قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی با حضور در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره پذیرفتند در کشور برای صدور پروانه فقط باید سازمان نظام اقدام نماید. آقای دکتر حاتمی در چند ماه گذشته با اکثر وزراء دیدار کردند و حمایت آنان را برای سازمان دریافت داشته‌اند.

در ادامهدکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طی سخنانی اظهار داشتند، در دومین سفر استانی همدان را انتخاب کردم. اولین سفر استانی من خراسان رضوی بود، بدلیل معنویت و وجود بارگاه امام رضا (ع) ترجیح اولم خراسان رضوی بود . اما دومین سفر را بی دلیل انتخاب نکرده‌ام، اینجا شهر بوعلی سینا پدر روان‌شناسی ایران است. دکتر حاتمی گفت زمانی که در اروپا بیماران روانی را به غل و زنجیر می‌کشیدند. بوعلی سینا در ایران بیماران روانی را درمان روان‌شناختی می‌کردند. چه افتخاری بالاتر از این برای جامعه علمی کشور. بنابراین ما به ایشان احترام می‌گذاریم و نام او را به روان‌شناسی و مشاوره ایران گره می‌زنیم. از دعوت جناب آقای دکتر یعقوبی رئیس شورای استانی تشکر می‌کنم و از دکتر محمدی فر ریاست دانشگاه نیز تشکر می‌نمایم. امیدوارم ریاست محترم دانشگاه همانطوریکه وزیر محترم علوم دستور داده‌اند، مکانی جهت استقرار سازمان استان اختصاص دهند. در دوره جدید مدیریت تلاش ما این است تمرکز زدایی کنیم و اختیارات استان‌ها را افزایش دهیم و ستاد بیشتر نقش نظارتی و سیاست‌گذاری داشته باشد. کارها را خود استان‌ها انجام دهند که البته برای این نیازمند ساختارسازی در استان‌ها می‌باشیم. اگر این ساختارسازی از قبل شروع شده بود اکنون ما مشکلات کمتری داشتیم. بهرحال داشتن مکان ثابت با تابلو سازمان برای ما ارجحیت دارد. استان‌هایی که بتوانند ساختارسازی اولیه را نمایند اختیارات بیشتری به آن‌ها خواهیم داد.

کمیسیون تلفیق به استان‌هایی داده می‌شود که دارای دفتر استانی و از وجود اساتید با تجربه مورد تأیید شورای مرکزی برخوردار باشند. بهرحال تنها مرجع صدور پروانه اشتغال در کشور «سازمان نظام» می‌باشد و استان‌ها باید به ما کمک کنند. اکنون طرح آزمون جامع تخصصی درحال کارشناسی است، در صورت تأیید شورای مرکزی به اجراء درخواهد آمد. ما گرچه در سازمان از نظر امکانات مشکلاتی داریم اما خوشبخت‌ترین سازمان صنفی کشور هستیم چون بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور را در اختیار داریم. رئیس سازمان در پایان اظهار داشت من هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت 14-17 ملاقات عمومی دارم و تلاش می‌کنم به همه استان‌ها بروم و با اعضاء از نزدیک دیدار کنم. حمایت اعضاء از سازمان برای من اولویت اول است. از همه شما عزیزان که با شور و علاقه از اقصی نقاط استان در این جلسه حضور یافته‌اید، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی ومشاوره ج.ا.ا


telegram2 files