سایک نیوز  »  دسته‌بندی نشده   »   ورزش هنگام عصبانیت، برای بدن مضر است

ورزش هنگام عصبانیت، برای بدن مضر است

ورزش هنگام عصبانیت، برای بدن مضر است

بنابر بررسی‌های محققان دانشکده قلب و عروق آمریکا واقع در واشنگتن، ورزش هنگام عصبانیت یا تنش‌های احساسی، فرد را در خطر حملات قلبی قرار می‌دهد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از طبنا (خبرگزاری سلامت)، محققان همیشه فهرست بالایی از فواید ورزش، از بهبود سلامت کلی بدن گرفته تا رهایی از اضطراب و افزایش کارآیی ذهن، گفته‌اند. اما اخیرا در تحقیقی که به وسیله محققان دانشکده قلب و عروق آمریکا انجام‌ شده‌ است، ورزش هنگام عصبانیت یا تنش‌های احساسی، مضر است.

بررسی ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر از ۵۲ کشور، نشان داده است که باید دو عامل خطری که حملات قلبی را افزایش می‌دهد، به عواملی چون چاقی و دیابت، افزود. این دو عامل، انجام ورزش‌های شدید فیزیکی و عصبانیت یا تنش‌های احساسی هنگام ورزش است.

هر یک از این عوامل، خطر ابتلا به سکته قلبی را دو برابر می‌کند و این خطر وقتی دو عامل کنار هم قرار گیرند، سه برابر می‌شود. بنابراین بهتر است برای برطرف کردن احساس عصبانیت و خشم خود، فقط کمی راه بروید. زیرا اینگونه لحظات، هرگز مناسب انجام دادن ورزش‌های سنگین مانند وزنه‌برداری در باشگاه نیست.

البته این توصیه به معنای این نیست که هرگز نباید خود را درگیر ورزش‌های شدید کنید.

محققان می‌گویند،‌ برای اینکه یک محرک خارجی، مانند ورزش‌های سنگین بتوانند موجب سکته قلبی شوند، باید مشکل خاصی، مانند بالا بودن چربی در سرخرگ‌های او، در بدن فرد وجود داشته باشد.

فعالیت ورزشی منظم برای قلب بسیار مفید هستند. افرادی که به دلیل ورزش‌های سنگین در خطر حملات قلبی قرار می‌گیرند، کسانی هستند که تناسب اندام نداشته و چندان اهل ورزش نبوده‌اند و خیلی ناگهانی شروع به انجام دادن ورزش می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که بهترین روش ورزش کردن، شروع حرکت‌های آرام و آسان است و سپس به مرور، مدت زمان و شدت آن افزایش یابد. این مراحل باید با گامی پیوسته و آهسته طی شوند.

همچنین محققان می‌گویند، پیشگیری از احساسات بد و ناراحت‌کننده، مدیریت کاهش استرس و عصبانیت باید بخشی از برنامه‌های مراقبت از سلامت قلب هر فرد باشد. هر روز، زمانی را برای مدیتیشن در نظر بگیرید و روزی دو بار، چند دقیقه تنفس عمیق انجام دهید یا برنامه‌هایی که موجب شادی‌تان می‌شود برای خود ترتیب دهید.

برای پیشگیری از حملات قلبی، از انجام دادن حرکات ورزشی سنگین هنگام خشم یا تنش‌های احساسی، به‌ویژه اگر از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار نیستید، خودداری کنید.


telegram2 files

عضویت در خبرنامه

توصیه شده ها

>