دیدار رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با وزیر ارشاد

دیدار رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با وزیر ارشاد

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره؛ دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره  پنج شنبه ۲۳ خرداد با دکتر سیدعباس صالحی وزیر مجترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابتدا دکتر حاتمی گزارشی از فعالیت های سازمان، اهداف و برنامه های پیش رو و مرتبط با حوزه مسولیت های وزارت ارشاد ارایه داده و بر اهمیت گسترش و توسعه حوزه خدمات روان شناسی و مشاوره کشور با توجه به نیاز اجتماعی موجود و نیز استقبال عمومی و ارتقای فرهنگ مراجعه به روانشناس تاکید داشتند.
ایشان در این دیدار، همچنین با اشاره بر لزوم پایش و افزایش کیفی ارایه خدمات استاندارد و رسمی روانشناسی و مشاوره و مورد تایید سازمان، پیشنهاد همکاری در قالب امضای تفاهم نامه با سازمان ها و معاونت های مختلف آن وزارت خانه با هدف کمک به توسعه علمی و سالم این خدمات و کاهش آسیب های مترتب در این زمینه که متاسفانه گاهی در این خصوص مشاهده می شود را مطرح و به وزیر محترم ارشاد ارایه دادند.
همکاری و مشاوره در ارتقای سطح علمی چاپ و انتشار کتب حوزه روانشناسی، راهنمایی، مشاوره و نظارت علمی بر موسسات فرهنگی فعال در این زمینه، لزوم توجه به ارایه مطالب و تبلیغات سالم در رسانه های رسمی مکتوب و الکترونیکی و فضای تبلیغاتی کشور در زمینه ارایه خدمات روانشناسی و نیز لزوم بهره مندی تولیدات سینمایی از نظرات متخصصین سازمان نظام روان شناسی و ظرفیت علمی موجود و در راستای صیانت از بهداشت روانی خانواده ها و مخاطبان هنر- صنعت سینما از اهم مباحث مطرح شده در این دیدار بود که مورد توجه و استقبال وزیر محترم ارشاد نیز قرار گرفت.
پی گیری و تاکید بر درخواست و لزوم تعیین روز روانشناس و مشاور در تقویم رسمی کشور که قبلا به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارایه شده است نیز از جمله موارد مهمی بود که در این دیدار صمیمانه مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه این جلسه دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان و تاکید بر نیاز توجه به توسعه کمی و کیفی تولیدات فرهنگی با موضوع روانشناسی، ازهمکاری و مشارکت های سازمان با آن وزارتخانه استقبال کردند. در این دیدار مقرر شد از طریق نشست ها و تفاهماتی که با معاونت ها و سازمان های مربوطه انجام می شود زمینه هر چه بهتر این همکاری ها فراهم گردد.


telegram2 files