سایک نیوز  »  دسته‌بندی نشده   »   چهار مزیتی که برون‌گراها از آن بهره‌مند می‌شوند

چهار مزیتی که برون‌گراها از آن بهره‌مند می‌شوند

بنابر بررسی‌های محققان دانشگاه تورنتو در کانادا، برون‌گراها چهار مزیت نسبت به افراد دیگر در محل کار دارند که به کمک آنها می‌آید.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از طبنا (خبرگزاری سلامت)، اگر شما در محیطی کار می‌کنید که بیش از یک نفر در آنجا حضور دارد، می‌دانید که موفقیت‌تان فقط به اینکه چقدر تلاش کنید، ربطی ندارد. در واقع ویژگی‌های شخصیتی در اینجا حرف اول را می‌زند و باعث می‌شود که ارتقاء کاری پیدا کنید یا مورد تشویق قرار گرفته و درآمدتان افزایش یابد.

محققان تورنتو می‌گویند، برون‌گراها چهار مزیت نسبت به دیگران دارند که موجب موفقیت آنها در محل کارشان می‌شود.

برون‌گرایی، یکی از «۵ ویژگی مهم» شخصیتی است که تاکنون روانشناس‌ها،‌ شناسایی کرده‌اند. محققان، برون‌گرایی را به دو دسته جسارت و اشتیاق تقسیم‌بندی کرده و سپس با بررسی ۹۷ مقاله علمی، به جستجوی ارتباطی بین برون‌گرایی و موفقیت حرفه‌ای پرداختند. آنها متوجه شدند که افراد برون‌گرا چهار مزیت نسبت به دیگران دارند که موجب پیشرفت‌شان در محل کار می‌شود:

۱. پاداش به آنها انگیزه کار بیشتر می‌دهد.

برون‌گراها به دنبال دریافت پاداش، مانند ارتقاء شغلی، اضافه حقوق، در برابر عملکردشان هستند و آنها تقریبا مطمئن هستند که به اهداف‌شان می‌رسند.

۲. آنها مثبت‌اندیش هستند.

افراد برون‌گرا بیش از دیگران احساسات مثبتی دارند. احساسات مثبت معمولا آنها را در برابر پدیده‌های منفی مانند خستگی مفرط در برابر عدم تعادل کار-زندگی، محفوظ نگه می‌دارد و آنها راحت‌تر از دیگران می‌توانند با شرایط محیط کاری جدید کنار بیایند.

۳. در گفتگو با دیگران خوب هستند.

این افراد به راحتی می‌توانند با افراد دیگر در محل کار خود، هم‌کلام شوند و در واقع یکی از دلایلی که آنها می‌توانند به راحتی رهبری دیگران را به عهده بگیرند، همین مهارت گفتگوست.

۴. کارشان را بهتر انجام می‌دهند.

بررسی‌ها نشان داده است که در حوزه‌های مختلف کاری، برون‌گراها، عملکردی بهتر از دیگران دارند. آنها معمولا برای انجام دادن کارها، ایده‌های جالبی دارند و در بهبود کارشان از ایده‌های خوب‌شان استفاده می‌کنند.

بررسی‌های محققان نشان داده است که برون‌گراهای مرد نسبت به همتایان درون‌گرای خود از درآمد و موقعیت اجتماعی بهتری برخوردار هستند.


telegram2 files

عضویت در خبرنامه

توصیه شده ها

>