خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جدید

خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جدید

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «خشونت زدایی در مدارس ابتدایی» در سال تحصیلی آینده خبر داد.

رضوان حکیم زاده ، به اعلام جزئیات بیشتری از این طرح پرداخت و اظهار کرد: این طرح، طرح خشونت زدایی همه جانبه است و معلمان، مدیران و والدین جزو گروه‌هایی هستند که باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: لازم است خانواده‌های ما با نشانه‌های پنهان خشونت که ممکن است از سوی خودشان یا دیگران علیه کودکان اعمال شود، آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء و مدیران مدارس نیز باید آموزش‌های لازم را در این باره دریافت کنند گفت: قصد داریم از تعریف محدودی که از خشونت وجود دارد و معمولاً به خشونت فیزیکی محدود می‌شود فراتر برویم.

حکیم زاده افزود: تاکید ما در این برنامه، توانمندسازی و آگاهی دهی در برابر کنترل و اصلاح رفتارهای نادرست و انواع خشونت غیرفیزیکی چون سرزش کردن، تخریب کردن‌، برچسب زدن، مقایسه کردن و ناامید کردن دانش آموزان است که آثار نامناسب روحی و روانی آن بیشتر از خشونت فیزیکی است.

وی در پاسخ به اینکه آیا درباره وجود خشونت در مدارس بویژه در دوره ابتدایی مطالعاتی و بررسی‌هایی انجام شده است یا خیر؟ گفت: ما روی محیط سالم مدرسه کار می کنیم و فارغ از آنکه بررسی کنیم خشونت تا چه اندازه وجود دارد، وظیفه داریم محیط مدرسه را از چهار بعد روانی- عاطفی، تعاملی -اجتماعی، فضای فیزیکی و محیط آموزشی به محیطی استاندارد و سالم تبدیل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: قصد داریم توجه بیشتری روی سالم سازی و استاندارد سازی این محیط که به نحوه تعامل بزرگترها با کودکان و کودکان با یکدیگر برمی‌گردد، اختصاص دهیم.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files