۲۷ میلیون ایرانی به مشاوره روانشناسی نیاز دارند/ همکاری نظام روانشناسی و آموزش و پرورش

۲۷ میلیون ایرانی به مشاوره روانشناسی نیاز دارند/ همکاری نظام روانشناسی و آموزش و پرورش

 

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: به طور کلی چحدود ۲۷ میلیون از بین مردم کشور به دریافت مشاوره روانشناسی نیاز دارند.

دکترمحمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور ، درباره میزان شیوع اختلالات روانی و رابطه سازمان روانشناسی با سازمان آموزش و پرورش اظهار کرد: به طور کلی چیزی حدود ۲۷ میلیون از بین مردم کشورمان نیاز به دریافت مشاوره روانشناسی دارند. توجه داشته باشید که این عدد مربوط به کسانی می‌شود که نیاز به خدمات روانشناسی دارند نه کسانی که به اختلالات روانی مبتلا شدند.

وی با اشاره به شیوع بالای بیماری‌هایی مثل اضطراب، استرس و افسردگی در بین مردم کشورمان گفت: نشانه‌های افسردگی نسبت به سایر اختلالات روانی بیش از سایر اختلالات مشاهده می‌شود، اما مشکلات اضطرابی و نا ایمنی روانی هم شیوع بالایی در بین جوامع کشورمان دارد که از شرایط فعلی کشورمان نشات می‌گیرد.

دکترحاتمی تصریح کرد: روانشناسان می‌توانند در مقاطع مختلف زندگی افراد و بر حسب نیاز آن‌ها حضور داشته باشد؛ برای مثال در دوران‌ کودکی، نوجوانی و بزرگسالی نیاز به خدمات روانشناسی وجود دارد و می‌توانند شما را در مراحل مختلف زندگی همراهی کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور درباره همکاری نظام روانشناسی و آموزش و پرورش تصریح کرد: مدتی پیش همایش روانشناسی مدرسه برگزار شد و پیشنهاداتی برای کنترل اختلالات روانی در بین دانش‌آموزان و راهکار‌های کنترل آن مطرح شد؛ مدرسه و دانش آموزان مسئله‌ای جدی تلقی‌ می‌شود و به‌طورقطع در اولویت‌های کاری نظام روانشناسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مذاکرات بین سازمان نظام روانشناسی و آموزش و پرورش گفت: ما به عنوان روانشناس در قبال مردم و خانواده‌ها و فرزندان این جامعه مسئول هستیم و به زودی شاهد ارتباط خوبی بین سازمان نظام روانشناسی و آموزش و پرورش خواهید بود.

 

دکترحاتمی تصریح کرد: در دوران کودکی اختلالات روانی زیادی مثل بیش فعالی، ترس، اضطراب جدایی و غیره وجود دارد که بر حسب منطقه جغرافیایی و سبک زندگی خانواده‌ها و غیره متفاوت است، اما به طور مداوم اختلالاتی مثل اضطراب، استرس، ترس، غم زدگی و برخی اختلالات نوپدید در بین آن‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور یادآوری کرد: یکی از مشکلات شایعی که این روز‌ها کودکان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اعتیاد‌های روانی هستند و متاسفانه روز به روز شیوع آن‌ها در بین کودکان و دانش آموزان کشورمان افزایش پیدا می‌کنند.

 

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان


telegram2 files