عادت‌هایی که موفقیت دانشجویان را تضمین می‌کند

عادت‌هایی که موفقیت دانشجویان را تضمین می‌کند

 

تنها درس خواندن تضمینی برای موفقیت در زندگی آینده دانشجویان نیست بلکه آنها باید به پرورش روح خود نیز بپردازند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از بهداشت نیوز ، دانشجویان باید برای ساعات آزاد روزانه خود برنامه داشته باشند. برنامه‌هایی که موجب توانمند شدن آنها باشد. یکی از این برنامه‌ها باید این باشد که مهارتی جدید بیاموزند. آموختن یک مهارت جدید همیشه کار جذابی است، همانند یادگیری زبان جدید، ساز جدید، نقاشی، آشپزی، شطرنج و… دانشجویان باید مهارت‌های خود را ارتقا دهند یا یادگیری یک مهارت جدید را شروع کنند.

یکی از برنامه‌های دیگری که دانشجویان را در کنار درس خواندن موفق می‌کند، مطالعه است. دانشجویان باید در کنار کتاب‌های درسی خود از کتاب‌های غیردرسی نیز استفاده کنند. در این برنامه مهم است که دانشجویان کتاب غیردرسی را در لابلای کارهای خود بگنجانند.

به گفته بسیاری از اساتید دانشگاهی کار پاره وقت در کنار درس خواندن و در ایام تعطیل کمک بسزایی به موفقیت دانشجویان می‌کند. دانشجویان باید بتوانند متناسب رشته تحصیلی خود کار پاره وقت پیدا کنند، به‌طوری که به درس خواندن آنها آسیبی نرساند. با این کار دانشجویان خیلی زودتر از آنچه که فکر کنند برای انجام کارهای جدی در آینده آماده می‌شوند و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند. دانشجویان بیشتر از جنبه‌های مالی باید به تجربه‌ای که می‌آموزند، توجه کنند.

همچنین دانشجویان باید به طور جدی ورزش کنند. به دانشجویان پیشنهاد می‌شود ورزش خاصی را که بیشتر به آن علاقه‌مند هستند، در نظر بگیرند و به‌طور مرتب در برنامه هفتگی خود بگنجانند. همچنین دانشجویان باید روابط خود را جدی بگیرند. منزوی بودن رفتاری غیرطبیعی محسوب می‌شود‌.

لازم است دانشجویان در زندگی خود زمان‌های مفیدی را با خانواده، دوستان و اطرافیان بگذرانند. یکی از کارهایی که برای به دست آوردن حال خوب دانشجویان بسیار مفید است، شرکت در فعالیت های داوطلبانه است. دانشجویان می‌توانند بخشی از ساعت‌های آزاد خود را به فعالیت‌های داوطلبانه بپردازند؛ به طور مثال می‌توانند به کسانی که توانایی مالی کمی دارند به صورت رایگان آموزش دهند.

در کنار کسب مهارت‌های زندگی و درس خواندن، دانشجویان باید برای تفریح کردن نیز برنامه داشته باشند. تفریح کردن یکی از نیازهای مهم انسان است. دانشجویان باید ساعات آزاد خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که فرصتی برای تفریح باقی بگذارند. تفریح باید بدون آسیب به جسم و روان فرد موجب نشاط شود. برخی رفتارهای مخاطره آمیز، روابط پرخطر، مصرف مواد مخدر و نظایر آن تفریح نیست بلکه لذت گرایی لحظه‌ای و نابود کردن تدریجی یا ناگهانی خود است.


telegram2 files