برگزاری ۴۲۹ کارگاه مهارت ازدواج و خانواده در سراسر کشور

برگزاری ۴۲۹ کارگاه مهارت ازدواج و خانواده در سراسر کشور

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:تاکنون  ۴۲۹ کارگاه مهارت‌های ازدواج و خانواده در شهر‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار شده است.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست خبری هفته جوان، در خصوص ازدواج جوانان و اقدامات انجام شده توسط معاونت جوانان گفت: تاکنون کارگاه‌های آموزشی ازدواج متعدد در این زمینه برگزار شده و شاهد تأثیری گذاری خوب این کارگاه‌ها و استقبال جوانان مجرد و متأهل از دوره‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه اول سال ۹۷ بیش از ۴ هزار کارگاه آموزشی ازدواج برای جوانان برگزار شده که ۱۳۷ هزار نفر نیز در آن شرکت کرده اند، افزود: برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی نیز جزو اقدامات معاونت جوانان بوده که تمرکز خود را علاوه بر مرکز استان‌ها بر روی شهرستان‌ها نیز قرار داده و این دوره‌ها را در شهرستان‌های کوچک نیز برگزار کرده‌ایم.

کریمی گفت: تاکنون نیز ۴۲۹ کارگاه مهارت‌های ازدواج و خانواده در شهر‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: امسال نیز این برنامه به صورت ویژه و با رویداد‌های خاص برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه بر اساس همکاری با سازمان اجتماعی وزارت کشور از افراد بی بضاعت برای استفاده از خدمات مشاوره حمایت می‌شود، ادامه داد: از صندوق تسهیلات امید نیز برای ارتقا مراکز مشاوره استفاده شده است.
کریمی افزود: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج نیز افزایش یافته تا شرایط استفاده از خدمات آن‌ها برای همه جوانان تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ نیز از محصولات رسانه‌ای با موضوع ازدواج، کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی حمایت خواهیم کرد و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور تحت امر کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق منعقد شده است.

کریمی گفت: شیوه نامه عملیاتی این تفاهم نامه برای اجرا در ۱۴ استان کشور ابلاغ شده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی با بیان اینکه تولید محتوا در حوزه خانواده و ازدواج و نشر در فضای مجازی ازجمله برنامه‌های پیش رو در حوزه ازدواج جوانان است، افزود: حمایت از مجامع خیرین ازدواج و تقویت آن‌ها نیز از اقداماتی است که در سال جدید در این حوزه انجام خواهد شد.


telegram2 files