کشف روشی جدید برای مقابله با اتیسم

کشف روشی جدید برای مقابله با اتیسم

نتایج یک بررسی دو ساله که در دانشگاه آریزونا صورت گرفته، نشان می‌دهد که حل مشکلات و عفونت های روده‌ای به خصوص از طریق عمل جراحی و پیوند می‌تواند دردهای بیماران مبتلا به اتیسم را کاهش دهد.

به گزارش سایک نیوز به نقل از طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی دو ساله که در دانشگاه آریزونا صورت گرفته، نشان می‌دهد که حل مشکلات و عفونت‌های روده ای به خصوص از طریق عمل جراحی و پیوند می‌تواند دردهای بیماران مبتلا به اتیسم را کاهش دهد. بر اساس این پژوهش میکروب‌ها و باکتری‌های خطرناک موجود در روده نه تنها سلامت انسان‌های عادی را به خطر انداخته و باعث اختلال در سیستم ایمنی و افسردگی می‌شوند، بلکه می‌توانند مشکلات افراد مبتلا به بیماری اتیسم را هم تشدید کنند.

در این شرایط انجام اعمال جراحی برای پاکسازی یا پیوند روده می‌تواند تا حدی مشکلات بیماران مبتلا به اتیسم را کاهش دهد. در آمریکا از هر ۵۹ کودک یکی مبتلا به بیماری اتیسم است و حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از این کودکان از مشکلاتی مانند یبوست، اسهال و درد معده رنج می‌برند.

محققان دانشگاه آریزونا می‌گویند اگر مشکلات روده‌ای این کودکان برطرف شود، حتی رفتار این کودکان هم بهتر می‌شود و آنها مهارت‌های اجتماعی بیشتری به دست آورده، بیش فعالیت‌شان کاهش می‌یابد و ارتباطات مناسب تری برقرار می‌کنند. پژوهشگران قصد دارند با انجام بررسی‌های بیشتر در این زمینه به جزئیات تازه‌تری در این ارتباط دست یابند.

در جریان انجام این بررسی دو ساله یک گروه ۱۸ نفره از کودکان مبتلا به اتیسم مورد بررسی قرار گرفتند که در ابتدای تحقیق ۸۳ درصد از آنها به شدت از این بیماری رنج می‌بردند اما حالا این تعداد با ۱۷ درصد کاهش یافته است. همچنین ۳۹ درصد نشانه‌های ملایمی‌ از اتیسم نشان می‌دهند و ۴۴ درصد هم به علت کاهش مشکلات روده ای نشانه‌های بسیار اندکی از این بیماری را در خود دارند.


telegram2 files