استرس و روش های ساده دوری از آن

استرس و روش های ساده دوری از آن

 

استرس امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات و بیماری های جوامع توسعه یافته و در حال توسعه تبدیل شده است. افراد شاغل در محل کار خود و یا حتی بانوان خانه دار در منزل خود در طول روز بارها با فشارهای عصبی و استرسی درگیر هستند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از بهداشت نیوز، راه های فراوانی توسط کارشناسان به منظور مقابله با اضطراب و استرس معرفی شده است . اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه هایی ساده و آسان برای مقابله با استرس آشنا کنیم.

_ بر روی صندلی خود نشسته و چشمانتان را ببندید. سعی کنید تا خود را در مکان مورد علاقه تان تصور کنید. تصور کنید که در یک سفر هستید و الان در کنار ساحل دراز کشیده اید و از آفتاب لذت می برید. هر چه قدر بهتر و بیشتر بتوانید آن فضای مورد علاقه را در ذهن خود تصور کنید بدن و سیستم عصبی شما احساس راحتی بیشتری می کند.

_ از خوردن غذا با عجله با به صورت ایستاده پرهیز کنید. سعی کنید که 10 الی 15 دقیقه برای غذا خوردن وقت گذاشته و قبل از خوردن غذا آن را بو کرده و هر لقمه را چندین بار بجوید. سعی کنید تا آنجا که ممکن است مزه غذا را درک کنید. این حرکت حالتی از آرامش را به مغز شما خواهد بخشید.

_ یک لغت که برای شما آرامش بخش است به مانند : نام خدا ، صلح و یا عشق را به آرامی و پشت سر هم به زبان بیاورید. این حرکت آرامش ذهنی عجیبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

_ سعی کنید هر اتفاق خوبی را که در زندگی برای شما رخ داده است را به خاطر آورید.لازم نیست که این اتفاق یک حادثه بزرگ باشد. هر تغییر یا حرکت مثبت در زندگی شما یک گام رو به جلو بوده است و با یاداوری آن شما حس خوبی پیدا خواهید کرد و به کمک آن می توانید از فشارهای وارده کم کنید.

_ سعی کنید که نفس عمیق بکشید. با تمام توان هوا را تنفس کرده و سپس به طور کامل آن را خارج کنید. مغز و سیستم عصبی انسان از دریافت حجم بیشتری از اکسیژن احساس خوبی کرده و هورمون هایی مثل آدرنالین را در خون پخش می کنند. این هورمون به شما کمک می کند تا بر استرس و احساس ناراحتی غلبه کنید.

_ سعی کنید تا در مکانی راحت به استراحتی کوتاه بپرازید. یک بالش را به زیر سر خود و یک بالش را میان دو پای خود قرار داده و به آرامی چشمان خود را ببنید. سعی کنید نفس های عمیق بکشید و برای مدتی به خواب بروید.

_ در روزهایی که هوای شهر مناسب است سعی کنید تا مدتی را به راه رفتن اختصاص دهید. با آرامش و کمترین سرعت ممکن حرکت کرده و سعی کنید هر قدم خود را حس کنید.به اطراف خود دقت کنید و سعی کنید تا هر صدا یا حرکتی را بشنوید و ببینید.


telegram2 files