سخنرانی رییس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در آیین معارفه آقاي دکتر محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

سخنرانی رییس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در آیین معارفه آقاي دکتر محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

 

آقای دکتر غلامعلی افروز، رییس شورای مركزي سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در آیین معارفه آقاي دکتر محمد حاتمی، رییس جدید سازمان نظام روان شناسی و مشاوره که چهارشنبه ۱۵ اسفند در تالار کوثر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد حضور يافته و به ايراد سخنراني پرداختند.

ایشان فرمودند: عصرِ علوم انسانی است و روانشناسی عرش علوم انسانی است. این بدان معنا است که روانشناسان در گستره جهان عموما با نگاه معرفتی و اندیشه معنوی خدمت می کنند.

آقاي دکتر افروز گفتند: همه عرصه های جهان نیاز به خدمات روانشناسی دارند و بس. تاریخ روانشناسی در ایران خیلی طولانی نیست، در سال 42 گروه روانشناسی توسط دکتر سیاسی ایجاد شد و در سال 72 دانشکده روانشناسی در دانشگاه تهران ایجاد و بعد گسترش پیدا کرد. من وظیفه خود می دانم از همه کسانی که در فرآیند تشکیل قانون نظام روانشناسی و مشاوره تلاش کردند سپاسگزاری کنم؛ من از چند سال گذشته از نزدیک شاهد تلاش های پر انرژی آقای دکتر حاتمی بودم و سوابق اجرایی درخشانی هم دارند و از توان مدیریتی خوبی برخوردار هستند، ایشان شخص مدیر و مدبری هستند و می توانند با تدبیرهای سنجیده خود کار را پیش ببرند.

در ادامه ایشان فرمودند: سازمان ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک اقتدار دارد و برای اقتدار سازمانی، تعهد حرفه ای لازم است و تعهد حرفه ای لازمه اقتدار سازمانی است.

در دوره جدید بنده به عنوان رییس شورای مرکزی نظام روانشناسی و مشاوره کشور، در شورا متعهد شدیم برنامه های کلان و موثری طراحی و تصویب کنیم و جناب آقاي دکتر حاتمی نیز به عنوان رییس سازمان کارهای اجرایی را مدبرانه پیش خواهند برد. همه باید همدل و همگام پیش برویم. اگر وقفه ای در چند ماه گذشته ایجاد شده بود ، الآن وقت جبران و اقتدار و همگامی است تا بتوانیم شاهد حاکمیت ارزش های روانشناسی و مشاوره در جامعه باشیم.

تنها مرجعی که می تواند پروانه خدمات روانشناسی در کشور بدهد، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است که قانون و مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرده اند.


telegram2 files