پیام دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ج.ا.ا

پیام دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ج.ا.ا

بسم الله الرحمن الرحیم

رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا

جامعه محترم و فرهیخته روان شناسی و مشاوره کشور

با سلام و آرزوی سلامت و توفیقات روزافزون الهی برای همه شما بزرگواران، همانطوریکه مستحضرید؛ انتخاب رئیس سازمان در دوره چهارم با مشکلاتی مواجه گردید. به این دلیل فرصتهای زیادی که می‌توانست در ارتقاء رشته و تحول در سازمان منجر شود بامشکلاتی مواجه شد و چالش‌های برای سازمان ایجاد گردید. اکنون حکم ریاست سازمان از سوی ریاست محترم جمهوری بنام اینجانب صادرشده است، برخود فرض می‌دانم ؛سپاس و تشکر خود را از ریاست محترم جمهوری و اعتماد اعضای گرانقدر و اندیشمند شورای مرکزی اعلام نموده و از تک تک شما عزیزان که با صبر و متانت در این مدت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره را مورد حمایت خود قرار داده اید، تشکر و قدر دانی نمایم.

اعضای محترم و اساتید معظم، در شرایط کنونی با توجه به چالش‌های موجود، اولویت هایی وجود دارد که می‌بایست در یک برنامه کوتاه مدت و سپس بلند مدت گام‌هایی جهت تحول آفرینی بنیادی در رشته و سازمان ایجاد شود. اهم این اولویت‌ها و برنامه‌ها عبارتند از : وحدت ودوستی درون سازمانی بین همه اعضاء، تدوین قوانین ، آئین نامه ها و دستورالعمل‌های لازم مطابق قانون تشکیل سازمان، شفاف سازی و اطلاع رسانی عملکرد سازمان ، هماهنگی و یکسان‌سازی صدور مجوزها با نهادها و سازمان‌ها، نظارت دقیق برکلیه فعالیت‌های روان شناسی و مشاوره در سطح کشور، تعامل با ساختارهای حاکمیتی و اجرائی کشور از جمله وزارتخانه‌های مرتبط، سازمان بهزیستی، صدا وسیما، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، پیگیری در سهم بخشی در برنامه‌های بالا دستی از جمله سند سلامت روان، بیمه‌های اجتماعی و کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و سایر حقوق صنفی و حرفه‌ای رشته، برنامه‌ریزی جهت ساختارسازی صنعت اقتصاد روان‌شناسی، تجاری سازی،اشتغال زایی، خودکفایی و کارآفرینی رشته و اعاده شخصیت واقعی و جایگاه رشته در نظام سلامت کشور، تخصصی کردن و تفکیک مرزهای صلاحیت حرفه‌ای رشته، کاهش صف طولانی دریافت پروانه اشتغال، نظم‌دهی در برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی، اعتبار بخشی بر بسته‌های آموزشی و درمانی وآزمون های روانشناختی، ساماندهی برنامه‌های توانمند سازی از جمله باز آموزی، آموزش مداوم، دوره‌های کوتاه مدت ، دوره‌های حرفه‌ای و کارآموزی، فرهنگ سازی و نهادسازی‌ والزام دستگاه‌های کشور به اجرای استانداردهای موردنظر سازمان، مقابله با تهدیدهای جدی فضاهای مجازی، خصوصا”فعالیت افراد غیرمجاز و تبلیغات غیرواقعی توسط افراد سود جو، اطلاع رسانی و ارتباط تعریف شده با اعضاء در داخل و خارج از کشور، سامان دهی امور استان‌ها ساختارسازی و استفاده از ظرفیت‌های آنها جهت اجرای برنامه‌ها و نظارت ، تدوین برنامه جامع علمی و راهبردی مطابق اسناد بالادستی و بومی‌سازی رشته بر اساس ارزش‌های دینی و اسلامی،شناساندن سازمان در جامعه و افزایش سواد سلامت روان و اولویت‌های دیگر که در این مختصر نمی گنجد.

اینجانب با آگاهی کامل از مشکلات و چالش‌های پیش رو برحسب تکلیف شرعی تلاش‌های خود را وقف برون رفت از شرایط موجود می‌نمایم و از همه شما عزیزان انتظار دارم در این شرایط حساس از حمایت و دعای خیرخود-کماکان بهره مند فرمایید. درصورت حمایت و وحدت اطمینان می‌دهم با همه مشکلات وکمبودها ” ما می‌توانیم ” از شرایط موجود عبور نمائیم. ساحل آرام و زیبای روان‌شناسی و مشاوره کشور دست نیافتنی نیست. در این راه از خود گذشتگی وصداقت حرفه‌ای ضامن نقشه راه برای رسیدن به افق روشن موفقیت است.

خواهران و برادران : در چند سال گذشته شما شاهد تلاش‌های صادقانه اینجانب جهت حفظ ارزشهای رشته بوده اید. اکنون همانطوریکه درسوابق قبلی‌ام مندرج است با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های شهداء، خط صراط المستقیم و دستورات مقام معظم رهبری در دیدار مورخ 19/02/1390 با اعضای شورای مرکزی با استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی و با مشارکت کلیه تفکرات موجود برنامه‌های خود را آغاز می‌کنم.

” برنامه محوری” و” قانون مداری” در سازمان اجرایی می شود. با برون‌سپاری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش می‌نمایم، خرد جمعی را سرلوحه تمام فعالیتهای سازمان قرار دهم و فضای انس و معنویت را در رشته حاکم و ارتباطی تعریف شده با همه اعضای خانواده بزرگ جامعه روان‌شناسی و مشاروه برقرار نمایم. ضمن تشکر و سپاس از زحمات رؤسای قبلی سازمان جناب آقای دکتر اللهیاری و جناب آقای دکتر افروز -مطمئنا” از تجربیات این بزرگواران استفاده و کاستی‌های احتمالی را با همکاری شورای مرکزی و هیأت بازرسان برطرف می‌نمائیم.

فلذا؛ اینجانب و همکارانم از امروز در قبال تمام عملکرد سازمان خود را مسئول و در هر زمان پاسخگوی شما خواهیم بود و بطرق مختلف عملکرد سازمان را به سمع و نظرتان خواهیم رساند و با حمایت شما با سوء استفاده کنندگان، متخلفین، قانون گریزان و کسانی که اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند یا احیانا” به حقوق مراجعین احترام نمی گذارند، مقابله جدی می‌شود و قدرمسلم هیچکس در مقابل قانون مصونیت ندارد.

با افتخار اعلام می‌نمایم از امروز فصلی جدید در تاریخ سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور آغاز شده است که صد البته منجر به پدید آئی سازمانی که در جهت ارتقاء رشته، دفاع از حقوق روان شناسان و مشاوران و دفاع از حقوق مراجعان گام‌های بلندی برخواهد داشت.

امیدوارم با مشارکت همه اعضاء فهیم سازمان و حمایت‌های مدبرانه اعضاء فرهیخته و دانشمند شورای مرکزی بتوانیم در مسیر رشد و تحول سازمان وظایف حرفه ای خود را انجام داده و رضایت شما اعضاء محترم را تأمین نمائیم. ان شاء الله.

“بارالها همیشه بهر جا روم بقدم صدق داخل و بقدم صدق مرا خارج گردان و بمن از جانب خود بصیرت و حجت روشنی که دائم مددکارم باشد عطا فرما”

با آرزوی توفیق الهی و سپاس فراوان

محمد حاتمی

 

منبع: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره


telegram2 files