راه‌ حلی تازه برای مشکل بی‌خوابی

راه‌ حلی تازه برای مشکل بی‌خوابی

متخصصان خواب در یک مطالعه جدید مدعی شدند پوشیدن لباس پشمی هنگام خواب بیشتر از “شمردن گوسفندها” می‌تواند در حل مشکل بی‌خوابی موثر باشد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که پوشیدن لباس پشمی هنگام خواب به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند.

در این بررسی آمده‌ است پوشیدن لباس پشمی هنگام خواب به بدن کمک می‌کند تا وضعیت آسایش دمایی خود را حفظ کند.

متخصصان استرالیایی برای بررسی دقیق این فرضیه آزمایشاتی را روی دو گروه از افراد مسن و جوان انجام دادند. این تیم تخصصی مشاهده کردند افراد جوانی که هنگام خواب شلوار پشمی به تن داشتند نسبت به افرادی که شلوار پنبه‌ای پوشیده بودند به طور متوسط چهار دقیقه سریع‌تر به خواب رفتند. علاوه بر این، مدت زمان خواب آنان در طول شب هفت دقیقه بیشتر شده‌ بود.

در مطالعه دوم مشخص شد پوشیدن شلوار پشمی می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر افراد ۶۵ تا ۷۰ سال داشته باشد. به گفته متخصصان لباس پشمی باعث می‌شود فرد پس از ۱۲ دقیقه به خواب برود در حالی که با لباس پنبه‌ای این زمان به ۲۲ تا ۲۷ دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

متخصصان می‌گویند زندگی در عصر مدرن باعث شده داشتن خواب مطلوب و باکیفیت به یک چالش جدی تبدیل شود. در نتیجه هر راهکاری که در جهت رفع این مشکل باشد می‌تواند بر سلامت روان و جسم تاثیر داشته باشد.


telegram2 files