ابتلا به افسردگی، 8 دلیل پنهان دارد

ابتلا به افسردگی، 8 دلیل پنهان دارد

 

افسردگی گاه مربوط به عوامل محیطی نیست و به شیمی مغز، هورمون ها، وراثت و ژنتیک است ولی برخی علل ابتلا به افسردگی وجود دارند که شاید تا به حال چندان با آنها آشنا نشده باشیم.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: افسردگی در اشکال مختلف ظاهر می شود و قادر است هر کسی را درگیر کند. فراموش نکنید که نادیده گرفتن این اختلال منجر به از بین رفتن آن نخواهد شد:

بیماری های مزمن: برخورد با بیماری های مزمن تنها از نظر جسمی سخت نیست بلکه روان را نیز درگیر خود می کند. افرادی که از یک بیماری مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت رنج می برند، به احتمال بیشتری دچار افسردگی می شوند. از این رو کارشناسان بر مدیریت هر چه بهتر سلامت روان در کنار مبارزه با بیماری مزمن تاکید می کنند.

سیگار کشیدن: محققان بریتانیایی در مطالعات خود در سال جاری میلادی پی برده اند که سیگاری ها به مراتب بیش از غیر سیگاری ها از اضطراب و افسردگی رنج می برند.

استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی: با توجه به مطالعات کسانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، سرمایه گذاری عاطفی بیشتری در دنیای مجازی کرده، عزت نفس پایینی داشته و بیش از بقیه افراد دچار اضطراب و افسردگی می شوند.

محل سکونت: محققان آمریکایی اعلام کرده اند کسانی که در مناطق شهری زندگی می کنند ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های روانی بخصوص افسردگی باشند. البته به گفته آنها علت این اتفاق پیچیده است ولی به هر حال صرف زمان بیشتر در طبیعت یک پادزهر مفید تلقی می شود.

رژیم غذایی: گزارش کلینیک مایو نشان می دهد افرادی که از یک رژیم غذایی فقیر حاوی غذاهای پر گوشت و فرآوری شده، شکر و چربی پیروی می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

بیش از حد نشستن: ورزش خلق و خوی را افزایش می دهد در مقابل عدم فعالیت افسردگی را به همراه دارد.

کمبود خواب: این اختلال تنها با سایر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، پرفشاری خون و دیابت همراه نیست بلکه شرایط عاطفی نامطلوب را نیز به همراه دارد. همانطور که خواب کم افسردگی ایجاد می کند، افسردگی نیز سیکل خواب را به هم می زند و یک چرخه معیوب تولید می شود.

التهاب مغز: در حال حاضر پژوهش ها بیشتر روی این نکته متمرکزند که علائم افسردگی ممکن است به دلیل التهاب عصبی در مغز بروز کند. به گفته محققان التهاب مغز در افراد افسرده ۳۰ درصد بیشتر از سایر افراد است.


telegram2 files