استرس سبب کاهش تحمل درد می شود

استرس سبب کاهش تحمل درد می شود

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که رابطه ای مستقیم بین میزان استرس در افراد و قدرت تحمل درد جسمی وجود دارد . بر این اساس مشخص شد که استرس های مزمن و دوره ای به مراتب مضر تر از استرس های شدید و آنی هستند .

 

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: پژوهش های جدید دانشمندان نشان می دهد که میزان بالای استرس و اضطراب ذهنی سبب کاهش و تحلیل قدرت بدن انسان در تحمل درد می شود .

در این پژوهش ها گروهی از افراد جوان و سالم مورد مطالعه قرار گرفتند و در نتیجه مشخص شد که بالارفتن استرس سبب کاهش آستانه تحمل درد شده و در زمان وجود آرامش ذهنی به میزان قابل توجهی تاثیر درد در بدن کاهش خواهد یافت .

پرفسور روت دفرین Ruth Defrin که یک متخصص روان شناس بوده و سرپرستی این پژوهش ها را بر عهده دارد در ارتباط با این موضوع عنوان کرد : ” نوع استرس و میزان ارزیابی آن در حقیقت با سیستم تشخیص درد در بدن انسان تداخل دارد ، بنابر این به هر میزانی که اندازه استرس بالا تر رود ، بدن در قابلیت تطبیق با درد ، نا کار آمد تر خواهد شد . ”

وی همچنین خاطر نشان کرد که پژوهش های پیشین نشان می دهد که استرس های مزمن و دوره ای بسیار مخرب تر و آسیب رسان تر از استرس های حاد مقطعی بوده و می تواند منجر به بروز بیماری های سیستماتیک در بدن انسان شود .

این تیم پژوهشی در نتیجه گیری مطالعات خود ضمن بیان اهمیت وجود استرس در میزان تحمل درد های فیزیکی ، عنوان کرد که پیشنهاد ما این است که افراد به هر طریق ممکن باید تلاش کنند تا از میزان استرس خود کاسته و بر آن غلبه کنند . به گفته این پژوهشگران ؛ داشتن آرامش روحی سبب بهبود زیادی در نحوه زندگی و سلامت جسمی و روانی خواهد شد .


telegram2 files