تأثیر تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل

تأثیر تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل

 

محققان در یک مطالعه دریافتند: تغییر فصل تأثیر چشمگیری بر قدرت شناختی افراد مسن دارد.

 

 

 

بررسی‌ها حاکی از آن است که زمستان می‌تواند موجب کاهش قابل توجه در توانایی ذهنی شود. همچنین نتایج برخی مطالعات دیگر حاکی از آن است شروع علائم مربوط به بیماری شیزوفرنی از فصل زمستان آغاز می‌شود و تغییرات فصلی می‌تواند بر عملکرد حافظه و قدرت تمرکز افراد تاثیر بگذارد.

به تازگی گروهی از محققان کانادایی به تاثیر تغییر فصل بر بیماری آلزایمر پرداخته و اظهار داشتند: درصورتیکه علائم این بیماری در طول سال نوسان داشته باشد، می‌تواند در تشخیص و کنترل این بیماری نقش حائز اهمیت داشته باشد.

محققان به منظور فهم تاثیر فصل بر زوال عقل به بررسی اطلاعات ۳۳۵۳ فرد مسن در آمریکا، کانادا و فرانسه پرداختند که گروهی از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا بودند.

محققان با انجام آزمایشاتی و بررسی اطلاعات بدست آمده دریافتند: میانگین عملکرد شناختی در فصل تابستان و پاییز نسبت به زمستان و بهار بهتر است.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، علاوه بر این، محققان کانادایی مشاهده کردند که در فصل زمستان و بهار احتمال مشاهده علائم مربوط به زوال عقل و اختلال شناختی نسبت به دو فصل تابستان یا پاییز بیشتر است. در حقیقت، در ماه‌های سردتر سال تشخیص علائم این بیماری در شرکت کنندگان ۳۱ درصد بیشتر بوده است.

 

بیشتر بخوانید

تفریح کنید تا دچار آلزایمر نشوید

درمان آلزایمر با استفاده از حس بویایی


telegram2 files