افزوده شدن “اختلال بازی” به فهرست بیماری‌های سلامت روان

افزوده شدن “اختلال بازی” به فهرست بیماری‌های سلامت روان

 

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اختلال بازی را به فهرست بیماری‌های سلامت روان افزود.

 

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، قرار است در نسخه جدید طبقه بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) که فهرست استاندارد سازمان جهانی بهداشت از بیماری‌ها و مشکلات پزشکی و مورد استفاده کشورهای سراسر جهان است، اختلال بازی به عنوان یک اختلال سلامت روان گنجانده شود.

افزوده شدن اختلال بازی به فهرست بیماری‌های سلامت روان به متخصصان کمک می‌کند تا تعیین کنند بازی‌های ویدئویی در چه مرحله‌ای مشکل زا می‌شوند.

هر چند تعریف رفتارهایی همچون بازی کردن به شکلی که در گروه بیماری‌های سلامت روان قرار بگیرد همچنان بحث انگیز است. برخی کارشناسان استدلال می‌کنند “رفتار بازی مشکل‌زا” اغلب نشانه چالش در سلامت روان است اما به خودی خود یک اختلال روانی به حساب نمی‌آید.

همچنین واژه بازی سطح گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد که جنبه انفرادی یا اجتماعی دارد. به طور مثال می‌توان به انجام بازی پازل در گوشی همراه یا انجام بازی دسته جمعی اشاره کرد.

هر چند تعریف سازمان جهانی بهداشت از اختلال بازی به این معنی نیست که هر نوع بازی اعتیاد آور است یا انجام بی رویه آن به بروز اختلال منجر می‌شود.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، انجام بازی‌های ویدئویی تنها زمانی بیماری سلامت روان در نظر گرفته می‌شود که این رفتار به اندازه کافی شدید باشد که به اختلال حائز اهمیتی در رفتارهای شخصی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی و کاری منجر شود. در واقع به روابط شخصی آسیب زده یا در عملکرد تحصیلی یا کاری فرد اختلال ایجاد کند.


telegram2 files