غلبه بر افسردگی به کمک آزمایش “الکتروانسفالوگرافی”

غلبه بر افسردگی به کمک آزمایش “الکتروانسفالوگرافی”

 

اندازه‌گیری فعالیت الکتریکی در مغز از طریق “الکتروانسفالوگرافی” (EEG) می‌تواند پاسخ بیمار به داروهای ضد افسردگی را پیش‌بینی کند.

 

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، یک مطالعه جدید نشان داده است که با استفاده از “نوار مغزی” یا “الکتروانسفالوگرافی” (EEG) به سادگی می‌توان فعالیت مغز افراد مبتلا به افسردگی را اندازه گیری کرد. آزمایش الکتروانسفالوگرافی مغز به بیماران برای غلبه بر بیماری افسردگی کمک می‌کند.

الکتروانسفالوگرافی ثبت فعالیت الکتریکی مغز است، این تکنیک شامل اخذ سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال، چاپ سیگنال و آنالیز آن می‌شود.

این آزمایش نزدیک به ۳۰۰ بیمار مبتلا به اختلال افسردگی مزمن را مورد بررسی قرار داد. این شرکت‌کنندگان یک دوره هشت هفته‌ای قرص”سرترالین”(sertraline) ، که یک قرص ضد افسردگی از نوع “مهارکننده‌های بازجذب سروتونین”(SSRI) است را مصرف می‌کردند. آزمایشات الکتروانسفالوگرافی قبل از انجام آزمایش و یک هفته پس از شروع درمان انجام شد.

تمرکز اصلی این مطالعه، اندازه‌گیری فعالیت مغز در ناحیه rostral anterior cingulate cortex (rACC) است. بیمارانی که فعالیت تتا بالاتری دارند احتمال دارد که در عرض دو ماه به مهارکننده‌های بازجذب سروتونین پاسخ دهند.

این مطالعه بخشی از پروژه “EMBARC” است. محققانی از چندین دانشگاه برتر دنیا در این پروژه شرکت کرده‌اند.

“مدهوکرتریودی”(Madhukar Trivedi) از “مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌ غربی” )University of Texas Southwestern Medical Center (می‌گوید: ما امیدواریم این آزمایش در پیش بینی پاسخ بیماران به داروهای ضدافسردگی درست عمل کند. این تحقیق به احتمال زیاد ذهنیت افراد در تشخیص و درمان افسردگی را تغییر خواهد داد.

این مطالعه در مجله ” JAMA Psychiatry” منتشر شد.


telegram2 files