۸۵ درصد طلاق‌ها مربوط به افراد کمتر از ۴۰ سال

۸۵ درصد طلاق‌ها مربوط به افراد کمتر از ۴۰ سال

 

مدیرکل آمار و جمعیت ثبت احوال کشور گفت: ۸۵ درصد طلاق‌هایی که رخ می‌دهد مربوط به افراد کمتر از ۴۰ سال است، یعنی این موضوع جامعه جوان ما را درگیر خود کرده است.

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، محمد باقر عباسی در صدمین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: با توجه به مباحثی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، گزارش تحلیلی از وضعیت طلاق در این جلسه ارائه شد.

آمار ثبتی طلاق رشد چندانی نکرده است

وی ادامه داد: فعالیت‌های رسانه‌ای که اخیرا در جامعه انجام شده است، سوءتفاهم‌هایی به وجود آورد اما واقعیت این است که رشد طلاق از لحاظ ثبتی نسبت به سال گذشته رشد چندانی نداشته است، یعنی ۱۸۱ هزار طلاق در سال ۹۶ ثبت کرده‌ایم که این آمار در سال ۹۵، ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ واقعه بوده است.

مدیرکل آمار و جمعیت ثبت احوال کشور اضافه کرد: طلاق‌هایی که در یک سال ثبت می‌شوند مربوط به آن سال نیست، اخیرا آمار بازسازی شده طلاق‌های رخ داده از سال ۹۲ تا ۹۶ را تهیه کرده‌ایم و در همین جلسه نیز ارائه شد که بر اساس این آمارها در سنوات اخیر رشد بیشتر از دو درصد در طول سال نداشتیم اما واقعیت این است که جمعیت در معرض ازدواج در کشور در دهه اخیر کاهش یافته است یعنی کسانی که می‌توانستند ازدواج کنند سن ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند و جمعیت آنها کم شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عبارت دیگر آمار ازدواج از یک میلیون و ۳۰۰ هزار ازدواج در سال ۹۰ به یک میلیون و ۱۵۰ هزار ازدواج در سال ۹۵ کاهش یافته است. طبیعتا نیز سال به سال از لحاظ کمی و عددی با کاهش ازدواج روبرو هستیم به همین دلیل از لحاظ علمی و فنی نیز منطقی نیست که ازدواج‌هایی که در یک سال رخ می‌دهد و طلاق‌هایی که در آن سال رخ می‌دهد را تقسیم کنیم.

۸۵ درصد طلاق‌ها مربوط به افراد کمتر از ۴۰ سال

عباسی در ادامه تشریح کرد: در حقیقت اینها با یکدیگر ارتباطی ندارند و از ازدواج‌هایی که در سال ۹۱ به ثبت رسیده است تا سال ۹۶، صرفا هفت درصد از آنها منجر به طلاق شده است. در حالیکه اگر ازدواج‌های سال ۹۱ به طلاق‌های سال ۹۱ تقسیم می‌کردیم شاید عدد ۱۸ درصد را نشان می‌داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صدمین جلسه شورای اجتماعی کشور سعی کردیم مفاهیم جمعیت شناختی و آماری حوزه ازدواج و طلاق را بیان کنیم و خروجی آن نیز این شد که اگر فرصت باشد همانطور که همیشه آمارها را به طور شفاف اعلام کردیم این بار هم آمارها را با جزئیات فنی بیشتر در رسانه‌ها بیان کنیم و بتوانیم سیمای دقیقی از وضعیت ازدواج و طلاق در جامعه ترسیم کنیم. به خصوص بر اساس آخرین بررسی‌ها ۸۵ درصد طلاق‌هایی که رخ می‌دهد مربوط به افراد زیر ۴۰ سال است یعنی موضوعی است که جامعه ما را درگیر خود کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید

یک طلاق به ازای هر ٣.٩ ازدواج ثبت شده


telegram2 files