مصاحبه اختصاصی سایک نیوز با آقای گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص طرح ملی “تربیت مربی مهارت های ازدواج”

مصاحبه اختصاصی سایک نیوز با آقای گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص طرح ملی “تربیت مربی مهارت های ازدواج”

 

گفتگوی زیر مصاحبه اختصاصی سایک نیوز با آقای گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص طرح ملی “تربیت مربی مهارت های ازدواج”می باشد.

 

 

آقای گل محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار سایک نیوز درخصوص طرح ملی “تربیت مربی مهارت های ازدواج” که از دوم اردیبهشت شروع و با استقبال خیلی خوبی از سوی متخصصین حوزه مواجه شده، فرمودند:

بر اساس وظایف اعلام شده از سوی دولت و بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم، دستگاه هایی را مکلف کرده تا طی ۵ سال اول زندگی دوره هایی را تحت عنوان، دوره های قبل از ازدواج، دوره های حین ازدواج و دوره های بعد از ازدواج را برگزار کنند، یکی از این دستگاه ها، وزارت ورزش و جوانان است. امیدواریم مجموعه این فعالیت ها منجر به پایداری خانواده، افزایش ازدواج و کاهش آسیب خانمان سوز طلاق شود.

این ماموریت از سوی وزارت ورزش و جوانان، به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران داده شده که نسبت به برگزاری این دوره ها با همکاری موسسات اقدام کنند. این افراد از سراسر کشور بر اساس شاخص هایی که تعریف شده بود انتخاب شدند و ما موظف شدیم که حدود ۱۳۵۰ نفر را آموزش دهیم که با هماهنگی موسسه آموزش عالی مدت، از چند روز قبل شروع شده است. خوشبختانه ظرف این چند روز با استقبال خیلی خوب علاقه مندان مواجه شدیم و امیدواریم که همین استقبال تا پایان این برنامه باشد.

بر اساس بازدیدی که همراه مهندس رضوی، مدیرکل برنامه ریزی امورجوانان وزارت ورزش وجوانان از محل برگزاری کلاس های آموزشی داشتیم، شور و اشتیاق شرکت کننده ها و اساتید نشان از رضایت شان از برگزاری این دوره بود. امیدواریم که تا پایان این دوره بتوانیم همچنان شاهد رضایت و استقبال از سوی علاقه مندان باشیم و در نهایت هم موفق به اجرای بخشی از برنامه و وظایف کاری مان باشیم.

در ادامه ایشان درمورد اهدافشان از برگزاری این طرح فرمودند:

یکی از موارد خیلی مهم در امر ازدواج، ۵سال اول ازدواج می باشد. به دلیل اینکه اگر شناخت کامل، آموزش های کامل، شناخت ناشی از آموزش ها صورت نگیرد، ازدواج آسیب پذیر تر می شود و متاسفانه بر اساس آمار بیشترین طلاق ها هم در این ۵ سال اول ازدواج صورت می گیرد.

برگزاری این دوره ها و آموزش این متخصصین و بعد آموزش در سطح کشور کمک می کند تا این آسیب جدی اجتماعی کاهش پیدا کند. چون وقتی مهارت های قبل و پس از ازدواج را داشته باشیم، ازدواج ها مناسب تر صورت می گیرد و آسیب پذیری شان کمتر می شود.

– مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از انتظاراتشان از متخصصین شرکت کننده در طرح صحبت کرده و فرمودند:

انتظار داریم براساس آموزش های که توسط اساتید خبره در این حوزه می بینند، بتوانند در راستای اجرای سیلابس هایی که آموزش می بینند، در راستای تحکیم خانواده گام بردارند.کمک به آشنا شدن زوج های جوان و پذیرش تفاوت هایشان، کاهش آسیب هایی ناشی از عدم شناخت و در نهایت هم تحکیم مبانی ازدواج به عنوان رکن مهم ازدواج انتظاراتی است که ما از متخصصین داریم. چون اعتقاد داریم اگر ما به ازدواج پایدار کمک کنیم، مشکلات و آسیب ها در جامعه کاهش می یابد.

نهاد خانواده ، مهمترین رکن اجتماع است و ازدواج به عنوان تحکیم و قوام دهنده این نهاد بزرگ می باشد، تحکیم این نهاد جزء وظایف همه آحاد جامعه ، همه دستگاه ها و از جمله ماموریت های محوری وزارت ورزش و جوانان است.

ایشان از دوستان موسسه مدت و از همه مجریان محترم ، اساتید محترم و مدیران کل استان ها تشکر کرده و فرمودند: این طرح جزء ماموریت های خیلی خوبی بود که اداره کل ورزش و جوانان با مساعدت وزارت ورزش و جوانان قبول کرد و به مرحله اجرا در آورد.


telegram2 files