۲۰ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال دنیا به نوعی با بیماری ها و اختلالات روانی روبرو هستند

۲۰ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال دنیا به نوعی با بیماری ها و اختلالات روانی روبرو هستند

 

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش روز جهانی روانشناسی در ساری، با بیان اینکه در کشور ۲۳/۴ درصد از افراد جامعه دچار نوعی از اختلالات روانی نیازمند مداخلات هستند گفت: ۵۰ درصد از این موارد ناشی از عوامل محیطی و اقتصادی است.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بهزیستی کشور همایش روز جهانی روانشناسی با حضور، «انوشیروان محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، «مهدی میر محمد صادقی» معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، «فاطمه عباسی» رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، «مجید حسین زادگان» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، «سعید آرام» مدیر کل بهزیستی مازندران، مدیران دستگاه های دولتی و جمع کثیری از روانشناسان در ساری برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این همایش ضمن گرامیداشت این روز گفت: صنعتی شدن جوامع، افزایش جمعیت شهرنشینی، کاهش نرخ باروری، افزایش سن ازدواج، افزایش مهاجرت و گسترش نا امنی شرایطی را فراهم نموده تا سلامت روان و سلامت اجتماعی در معرض خطر قرار گیرد.

محسنی بندپی، مهمترین علل بروز بیماری های غیر واگیر را مشکلات و بیماری های روحی و روانی عنوان کرد و افزود: سازمان جهانی سلامت در برآوردی اعلام کرده است که ۲۰ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال دنیا به نوعی با بیماری ها و اختلالات روانی روبرو هستند.

وی مهمترین عوامل استرس زا، تکامل نامناسب در کودکی، پایمال شدن حقوق شهروندی، کاهش سرمایه های اجتماعی و نابرابری های عدالت اجتماعی، ضعف در آموزش مهارت های زندگی را علل افزایش بیماری های روحی و روانی و افزایش طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سازمان بهزیستی با گنجاندن بحث سلامت اجتماعی در احکام ۷۹ تا ۱۱۲ قانون ششم توسعه، عزم جدی خود را در این راه نشان داداه ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به وجود ۲ هزار مرکز مشاوره بهزیستی در سه سطح تخصصی در کشور، یادآورشد: براساس ارزیابی های مربوط به مسائل مشاوره و روانشناسی اداره کل بهزیستی مازندران به مدیریت دکتر آرام از استان های برتر در کشور است.


telegram2 files