بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، مدیر کل برنامه ریزی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و هیأت همراه از برگزاری دوره های “تربیت مربی مهارت های ازدواج”

بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، مدیر کل برنامه ریزی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و هیأت همراه از  برگزاری دوره های “تربیت مربی مهارت های ازدواج”

 

بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، مدیر کل برنامه ریزی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و هیأت همراه از برگزاری دوره های “تربیت مربی مهارت های ازدواج”

 

آقای گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، آقای مهندس رضوی، مدیرکل برنامه ریزی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و خانم گل محمدی، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از دومین دوره طرح ملی” تربیت مربی مهارت های ازدواج” که در موسسه آموزش عالی “مدت” در حال برگزاری است، بازدید به عمل آوردند.

آقای گل محمدی ، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، ضمن خوش آمدگویی به متخصصین حاضر در کلاس و تشکر از همکاری موسسه آموزش عالی مدت بیان کردند: این طرح ملی که در حال اجرای آن هستیم برای تمام ایران است و امیدواریم که برگزاری این کلاس ها و برنامه ها که در راستای توسعه مراکز مشاوره و غنی سازی مراکز مشاوره و همچنین تربیت اساتید و مربیان آموزش مهارت های ازدواج صورت می گیرد، انشاءالله موثر واقع شود و بتوانیم این ماموریت مهم وزارت ورزش و جوانان را که همان توجه به امر ازدواج و پایدار نمودن این ازدواج ها از طریق آموزش می باشد، انجام دهیم.

آقای مهندس رضوی، مدیرکل برنامه ریزی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن خسته نباشید و خداقوت به اساتید و مجریان طرح در موسسه مدت، که وقت گذاشته و به صورت دقیق و علمی و برنامه ریزی شده عمل می کنند اشاره کردند که هدف اصلی این دوره ها طبق بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم، دستگاه هایی را مکلف کرده تا طی ۵ سال اول زندگی زوجین، دوره هایی را تحت عنوان، دوره های قبل از ازدواج، دوره های حین ازدواج و دوره های بعد از ازدواج برگزار کنند، یکی از این دستگاه ها، وزارت ورزش و جوانان است. امیدواریم مجموعه این فعالیت ها منجر به این اهداف شود: پایداری خانواده، افزایش ازدواج و کاهش آسیب خانمان سوز طلاق.

آقای رضوی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در مورد ضمانت شروع کار فرمودند: دوره ای که سال گذشته برگزار شد، به هر حال اولین تجربه بود و وزارت ورزش و جوانان هم اولین بار در کشور شروع کننده این طرح بود، طبعا اشکالات و ایراداتی ممکن است به آن دوره وارد باشد، آسیب شناسی کرده و برای دوره جدید با رعایت همه مقرراتی که در این زمینه داشتیم و انتظاراتی که از این دوره داریم سعی کردیم مدلی را طراحی و اجرا کنیم.

آقای دکتر سلطانی فر، وزیر محترم ورزش و جوانان بسیار بر این که مجموعه فعالیت ها و خدمات، تماما متمرکز در مراکز استان نباشد، تاکید دارند، لذا اینجا بحث توزیع عادلانه منابع و امکانات مطرح است و ما در این مدل بنا بر این اصل سهمیه گذاشتیم و از همه ادارات ورزش و جوانان استان ها درخواست کردیم که افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی کنند. لذا تفاوتی که این دوره با دوره قبل دارد این است که ما در این دوره تقریبا از همه ۴۲۹ شهرستان کشور متقاضی حضور در دوره راداریم.

افرادی که در این دوره شرکت می کنند، مهارت کافی را دارند و اینجا مهارتشان تکمیل و یکپارچه می شود و گواهی دوره را هم دریافت می کنند. این افراد در این مرحله می توانند بالقوه مدرس آن سری کارگاه هایی باشند که ما تکلیف داریم در سراسر کشور برگزار کنیم، بعد از این دوره هر کدام از شرکت کنندگان در دوره در بانک اطلاعات مدرسین هر استان قرار می گیرید و اگر بنا باشد در هر شهرستانی این دوره برگزار شود از این بانک اطلاعات استفاده می شود. لذا ما سه دسته مدرس داریم، اساتید و اعضای هیأت علمی فعال در این حوزه، مدیران مراکز مشاوره و شرکت کننده های این طرح.

نکته دیگر اینکه در صدور مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج، کسانی که این دوره را طی کردند و یک دوره زمانی به عنوان مدرس از آنها استفاده شد، بخشی از مراحل صدور مجوز را معاف می کنیم.

آقای گل محمدی نیز در ادامه سخنان مهندس رضوی اشاره کردند: امیدواریم مدیریت و پیگیری و دانش شما متخصصین منجر شود که ازدواج هایی پایدار صورت گیرد. از نظر من این کار خیلی بزرگی است. بنیان خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و این نهاد اجتماعی هم در ازدواج، بقا و دوام پیدا می کند.

 

خبرنگار سایک نیوز


telegram2 files