عادات تغذیه‌ای که اضطراب را کاهش می‌دهند

عادات تغذیه‌ای که اضطراب را کاهش می‌دهند

 

اضطراب یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روان است و تقریبا احتمال ابتلای تمامی افراد به آن وجود دارد.

 

 

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، طبق اعلام انجمن افسردگی و اضطراب آمریکا، ۴۰ میلیون نفر از مردم این کشور درگیر این عارضه روانی هستند. به طور معمول این مشکل با روان درمانی و گاهی اوقات مصرف دارو درمان می‌شود.

علاوه بر این، در برخی از مطالعات آمده است مصرف یا پرهیز از برخی مواد غذایی و عادات تغذیه‌ای می‌تواند علائم اضطراب را بهبود دهد.

برخی از راهکارهای کاهش اضطراب عبارتند از:

افزایش دریافت منیزیم: نتایج یک بررسی نشان داد رژیم‌های غذایی که میزان منیزیم آن پایین است موجب اضطراب در موش‌ها می‌شود. همچنین بر تاثیر این ماده معدنی در بهبود سلامت قلب، تسکین علائم افسردگی، میگرن و سندرم پیش از قاعدگی تاکید شده است. برای پیشگیری‌ از مبتلا شدن به کمبود منیزیم باید سبزیجات برگی در رژیم غذایی گنجانده شود. از دیگر منابع غذایی حاوی منیزیم می‌توان به بادام و آووکادو اشاره کرد.

مصرف به اندازه شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که عملکرد مغز را بهبود می‌دهند. در بسیاری از مطالعات آمده است این خوراکی به طور چشمگیری سطح سروتونین را افزایش داده و میزان هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد.

خودداری از حذف وعده‌های غذایی اصلی: داشتن برنامه غذایی منظم به خصوص در افراد مستعد افسردگی و اضطراب حائز اهمیت است. انتظار طولانی مدت برای صرف وعده غذایی یا حذف وعده صبحانه به نامنظم شدن سطح قند خون منجر می‌شود که می‌تواند بروز احساسات شبه‌اضطرابی را به دنبال داشته باشد.

حفظ آب بدن در طول روز: در حالیکه از دست دادن آب بدن به خودی خود موجب اضطراب نمی‌شود اما می‌تواند آن را تشدید کند. حفظ آب بدن علاوه بر آنکه کمک می‌کند فرد احساس تازگی داشته باشد مصرف مایعات برای تنظیم دمای بدن، حفظ عملکرد بدن و سطح انرژی لازم است.

خودداری از مصرف فست فودها: مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد مصرف فست فودها به طور فزاینده‌ای مشکلات روانی را در افراد زیر ۳۰ سال افزایش می‌دهد. زمانیکه این خوراکی‌ها به طور مرتب مصرف شود می‌تواند موجب التهاب‌های مرتبط با اضطراب شود.

عدم وابستگی به مصرف مواد قندی یا کافئین: کودکان به طور ویژه در برابر تاثیرات مواد قندی که شامل اضطراب می‌شود آسیب پذیر هستند. کافئین بخصوص زمانیکه در شکل نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف شود به بروز فاکتورهای خطرزای مرتبط با اضطراب کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید

نشانه‌های پنهان اضطراب را جدی بگیرید


telegram2 files