پیاده‌روی تند روزانه، بهترین روش برای پیشگیری از آلزایمر

پیاده‌روی تند روزانه، بهترین روش برای پیشگیری از آلزایمر

بنابر تحقیقات دانشمندان دانشگاه کانکتیکات، ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی تند می‌تواند بهترین روش برای پیشگیری از بیماری آلزایمر باشد. این محققان متوجه شدند که ورزش‌های هوازی، علایم اختلال تحلیل عصبی را به تاخیر انداخته و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در آمریکا به انواع بیماری‌های زوال عقل، از جمله آلزایمر مبتلا هستند و آلزایمر ششمین عامل مرگ در این کشور است. البته هنوز محققان نمی‌دانند علت اصلی این بیماری چیست.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از طبنا (خبرگزاری سلامت)، محققان برای اولین بار متوجه شدند که ورزش‌های هوازی، با بهبود جریان خون در مغز، بیش از هر نوع ورزش دیگر، از خطر آلزایمر می‌کاهد. یکی از محققان می‌گوید،” انجام دادن حرکات ورزشی، کاهش عملکرد شناختی را در افرادی که در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، به تعویق می‌اندازد و ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی‌های تند، در این زمینه بیشترین تاثیر مثبت را دارند”.

محققان با بررسی ۱۱۴۵ نفر از افراد در رده سنی میانسال تا مسن که ۶۵ درصد آنها در خطر ابتلا به آلزایمر و ۳۵ درصدشان مبتلا به این بیماری بودند، به این نتیجه دست یافتند.

البته این اولین بررسی اثر مفید فعالیت‌های فیزیکی در سلامت مغز نیست. سال ۲۰۱۷، در یک تحقیق مشخص شد که ورزش موجب سوخت و ساز بهتر گلوکز در مغز – که علامت فعالیت سالم مغزی است- می‌شود.

از علایم آلزایمر می‌توان به از دست دادن حافظه، گم شدن در مکان آشنا، اشکال در انجام دادن کارهای روزمره در خانه و یا محل کار و جابه جا کردن اشیاء و پیدا نکردن آنها، اشاره کرد.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند، “بهتر است افراد مسن، هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه طی دو تا چند روز، فعالیت های ورزشی داشته باشند و ۷۵ دقیقه آن هوازی و ۷۵ دقیقه دیگر آن تقویت کننده ماهیچه‌ها باشد”.

 

 

بیشتر بخوانید

تشخیص آلزایمر۷ سال قبل از بروز اولین علائم

پیاده‌روی تند روزانه، بهترین روش برای پیشگیری از آلزایمر
4 از 2 رای
telegram2 files

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *