تاثیر فضای مجازی در تعادل روحی و روانی افراد و شکل‌گیری شخصیت آنها

تاثیر فضای مجازی در تعادل روحی و روانی افراد و شکل‌گیری شخصیت آنها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به دنبال امضا و مبادله‌ تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم برای کمک به کانون‌های دانشجویی همیاران با هدف گسترش رویکرد اجتماعی امر “پیشگیری” هستیم.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار یکشنبه ۸ بهمن در دومین همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران با رویکرد اجتماعی شدن امر پیشگیری، در شیراز ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه در ایام دهه‌ فجر امضاء و مبادله شود.

او تشکیل کانون دانشجویی همیاران را که به صورت داوطلبانه و به همت دانشجویان برای ارتقاء تاب آوری، آموزش، توان افزایی در افزایش سطح نشاط در جامعه و مقابله با آسیب‌ها و… راه اندازی شده است را بسیار موثر و با اهمیت ارزیابی کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه بخش مهمی از دوران خود شکوفایی، تعیین مسیر و خط مشی در دوران دانشجویی شکل می‌گیرد، گفت: هرچه در حوزه‌های علوم انسانی، روانشناسی، حوزه‌های مربوط به تحولات اجتماعی، از دانش، تجارب و سنت‌های جامعه استفاده کنیم، با قدرت بیشتری می‌توان برای بهبود شرایط گام برداشت.

او گفت: فعالیت‌های دواطلبانه در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دانشجویان عضو کانون همیاران بخشی از یک جریان مهم در تحولات اجتماعی به حساب می‌آیند؛ اولین آثار این فعالیت و فرصت به‌وجود آمده ایجاد انگیزه در فرد خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یکی از بارزترین موضوعات در جامعه، استفاده از فضای مجازی است، گفت: استفاده از فضای مجازی اثر زیادی در نوع روابط، در مباحث تعادل روحی و روانی افراد و شکل‌گیری شخصیت آنان دارد.

ابتکار با تاکید براینکه باید تلاش کرد از فضاهای نوین برای افزایش توانمندی و آگاهی‌ها استفاده کرد، لزوم آگاهی نسل نوجوان و جوان خصوصا دانش‌آموزان نسبت به آگاهی‌ها را متذکر شد و گفت: باید با آموزش آسیب‌ها را به فرصت بدل کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت نسبت به این موضوعات در قالب برنامه‌ی ششم توسعه توجه ویژه‌ای داشته است، بر تاثیر امید و نشاط جامعه در ابعاد مختلف زندگی اشاره و اضافه کرد: جامعه با نشاط و امیدوار می‌تواند نسبت به آینده اطمینان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی مد نظر دولت تدبیر و امید توجه به اشتغال و ایجاد امید و نشاط است، ادامه داد: توجه به فرهنگ و هنر و ایجاد زمینه برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، خلاقیت‌های علمی و دیگر موضوعات امید بخش مورد توجه دولت بوده و رشد خوبی داشته است.

ابتکار با یادآوری اینکه دولت در بحث حقوق شهروندی به دنبال عملی کردن این طرح است، گفت: پیگیری لوایح امنیت اجتماعی زنان و حمایت از کودکان و نوجوانان مراحل نهایی خود را در قوه‌ قضائیه و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طی می‌کند؛ این لوایح جنبه‌ فرهنگی و بازدارنده دارند.

معاون رییس جمهور با اشاره به مراکز اورژانس اجتماعی نیز گفت: اورژانس اجتماعی امروز جایگاهی امن برای آسیب‌دیدگان محسوب می‌شود؛ اگر آموزش‌ها به شکلی صحیح به افراد انتقال یابد قطعا تاثیر بازدارندگی در آسیب‌های اجتماعی دارد.

ابتکار با بیان اینکه موضوع اعتیاد یک معضل جهانی است، از اجرایی شدن طرح ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی در ۲۷۰ نقطه‌ کشور خبر داد.


telegram2 files