چگونه از خشم خود در جهت مثبت استفاده کنیم؟

چگونه از خشم خود در جهت مثبت استفاده کنیم؟

ما آدم ها زمانی آرامش خود را از دست می دهیم و عصبانی می شویم که نتوانیم احساسات منفی درون مان را تحمل کنیم. این انرژی منفی شما باعث می شود هم دیگران آسیب ببینند و هم شما نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان احساس بدی پیدا کنید.
به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: اما آیا می توان از این انرژی منفی استفاده های مثبت نیز برد؟ آیا این احساس همیشه روی دیگران تاثیر منفی و آسیب رسان دارد؟

نکته مثبت درون احساسات منفی چیست؟

احساس خشم یا عصبانیت نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا می کند. محققان با مطالعه تاثیر ترس و خشم روی افرادی که ریسک پذیر هستند دریافته اند که خشم باعث می شود نگاهتان به ریسک و خطر مثبت باشد. و اما این یعنی مفهومی دارد؟ یک انسان خشمگین نگاهی مثبت نسبت به موقعیت های خطرناک دارد زیرا آن ها تمایل و رغبت بیشتری به ریسک کردن دارند. بنابراین از این تمایل می توانند برای از بین بردن عادت های بد و کسب عادت های خوب استفاده کنند.

راز به کار بردن خشم در جهت مثبت

برای این کار باید تمرکز حس خشم را از وضعیت درونی خارج کنید و در عوض روی چیزهایی که می خواهید در درون شما تغییر کند تمرکز کنید. دلیل فریاد کشیدن شما سر دیگران مسئولیت های طاقت فرسا یا رئیس بد اخلاقتان نیست. شما زمانی عصبانی می شوید که تشخیص داده اید قدرت تغییر شرایط زندگی تان را دارید. پس از خشم خود برای تغییر زندگی خود استفاده کنید.

و اما چگونه می توانیم از خشم در جهت مثبت و برای تغییر دنیای درون و درک دنیای بیرون استفاده کنیم؟

اولین قدم تشخیص خشم است

این که بخواهید هنگام عصبانیت مراقب باشید کار سختی است اما تشخیص به موقع آن به شما خودهوشیاری در جهت مثبت می آموزد. این یک قدرت درونی است که هر چه بیشتر آن را به کار بگیرید قوی تر می شود. این قدرت درونی به شما در تمام مراحل زندگی خدمت می کند و در نتیجه ابزارهای عاطفی که به آرامش شما کمک می کند را تقویت می کنید. وقتی یاد بگیرید که خودتان را از موقعیت دور کنید و از تکنیک های تنفس برای التیام استفاده کنید در تمام شرایط پر استرس در آینده نیز همین کار را خواهید کرد.

از عصبانیت برای یاد گرفتن درگیری های سازنده استفاده کنید

عصبانیت معمولا با بحث همراه است. اگر احساس کردید که هنگام عصبانیت حمله ور شده اید یعنی می توانید خود هوشیاری را تمرین کنید. تکنیک هایی مثل پایین آوردن صدا، توقف و تنفس همه به آرام شدن ذهنتان کمک می کند و متوجه می شوید که طرف مقابل هم رفتارهای شما را برای آرام شدن تکرار می کند.

در این فرصت طرف مقابل را نیز در نظر می گیرید و بدون هیچ قضاوتی به کاری که کرده فکر می کنید. شاید حرف شما را درست درک نکرده نباشد. این لحظات بهترین فرصت برای خود هوشیاری و یکدلی است.

از انرژی عصبانیت برای انگیزه استفاده کنید

احساس خشم به ما اجازه می دهد احساسات منفی را ارزیابی کرده و در نتیجه آن شرایط را از زندگی خود بیرون کنیم. عصبانیت زمانی بر سلامت ما تاثیر منفی می گذارد که ماندگار باشد و تمام ذهنمان را پر کند.

تبدیل انرژی منفی به انرژی مثبت بهترین راه برای مقابله با حس خشم است. فعالیت فیزیکی بهترین راه برای این کار است چون هنگام عصبانیت سرعت بدن بالا می رود. اگر نیاز به تقویت فعالیت هایی مثل دویدن، شنا کردن و رشته های ورزشی دیگر دارید انجام دادن آن ها هنگام عصبانیت به پیشرفت شما کمک بیشتری خواهد کرد.

پس یکی از جنبه های مثبت حس عصبانیت این است که می توانید از آن به جای تمرکز به اشتباه برای رسیدن به هدف استفاده کنید. بنابراین از یک انرژی منفی به نتایج مثبت می رسید.

عصبانیت همیشه منفی نیست. به این احساس اجازه دهید رشد کردن را به شما بیاموزد.

 

بیشتر بخوانید

خاستگاه عصبانیت و عقلانیت آدمی


telegram2 files