تکنیک ۳ دقیقه‌ای برای غلبه بر نگرانی و استرس

تکنیک ۳ دقیقه‌ای برای غلبه بر نگرانی و استرس

افراد بسیاری هستند که بر سر مسائل و رویدادهای مختلف زندگی، به شدت نگران شده و نمی‌توانند این احساس خود را به خوبی کنترل کنند. اخیرا روانشناسی که در زمینه هیپنوتیزم درمانی تخصص دارد، نوعی تکنیک تنفس ابداع کرده است که می‌تواند با آموزش مجدد مغز، الگوهای فکری نگران‌کننده را محدود کند. او که خودش در گذشته به نگرانی بیش از حد مبتلا بود، اکنون با این روش درمان شده است.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: نگرانی وضعیتی است که زندگی فرد مبتلا را فلج می‌کند و هر زمان که اتفاق بدی بیفتد، مغز فرد نگران او را به این فکر وا می‌دارد که اتفاق بد دیگری در راه است. اما تکنیک ۳ دقیقه‌ای آرامش بخش که توسط روانشناس هیپنوتیزم درمانگر معرفی شده است، می‌تواند مغز را آرام کرده و فرد از نگرانی بیهوده نجات پیدا کند. این تکنیک را می‌توانید در چند مرحله ساده زیر انجام دهید:

چشم هایتان را ببندید و برای اینکه بتوانید تمرکز حواس داشته باشید، به طور ذهنی روی پیشانی‌تان متمرکز شوید.

برای مسدود کردن هر چه بیشتر صداهای اطراف، انگشتان شست خود را روی گوش‌هایتان گذاشته و در همان حال انگشتان اشاره و میانی‌تان را روی چشم‌ها و انگشتان حلقه را زیر‌بینی گذاشته و انگشتان کوچک‌تان را به زیر چانه ببرید. در ابتدا، ذهن‌تان مدام با افکار گوناگون در حال فعالیت است و دایم حواس‌تان را پرت می‌کند. ایرادی ندارد. بتدریج می‌توانید به تمرکز دلخواه برسید.

به مدت چند ثانیه، از طریق بینی، هوا را به درون بدن‌تان بکشید و سپس آن را در مدت زمان بیشتری- مثلا ۱۵ ثانیه و یا هرقدر که می‌توانید- بیرون دهید. وقتی هوا را بیرون می‌فرستید، صدایی مانند وزوز زنبور در سرتان می‌پیچد. روی آن صدا متمرکز شوید.

این تکنیک را ۳ دقیقه تکرار کنید. به مرور می‌توانید افکارتان را آرام کرده و به تدریج نگرانی را از خود دور نمایید. مطمئن باشید با درست انجام دادن این تکنیک آرامش‌سازی، به نتیجه دلخواه می‌رسید. اما اگر تمایل داشتید می‌توانید آن را تا ۱۱ دقیقه تکرار کنید.

با تسلط بر روی این تکنیک، هر زمان که لازم بود، می‌توانید نگرانی‌هایتان را به سرعت از خود دور کنید.


telegram2 files