چک کردن همسر؛ درست یا غلط؟

چک کردن همسر؛ درست یا غلط؟

چک کردن یک رفتار توام با شک و تردید نسبت به همسر است که گاهی با اختلال روان نژندی همراه است. چک کردن یعنی فرد به همسرش اعتماد ندارد و شان و شخصیت فرد زیر سوال است و همسرش باید چکش کند و رویش تسلط و نظارت داشته باشد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، چک کردن یک رفتار توام با شک و تردید نسبت به همسر است که گاهی با اختلال روان نژندی همراه است. چک کردن یعنی فرد به همسرش اعتماد ندارد و شان و شخصیت فرد زیر سوال است و همسرش باید چکش کند و رویش تسلط و نظارت داشته باشد.

در چه صورت چک کردن همسر، مشکل ساز می شود؟
در نظام روانشناختی زن، این رفتار مرد و پرس و جو ها و مراقبت ها به این معنی است که من تو را دوست دارم. مرد کنترل می کند و زن فکر می کند مرد او را دوست دارد که همینطور هم هست. البته اگر معقول و به اندازه باشد مشکلی ندارد.

همسر زمان زیادی را صرف چک کردن فرد کند یعنی پنج شش سال این کار را انجام دهد.
رفتار و کردارش مشکل ایجاد کند. یعنی رفتارهای مشکوک زیاد در موقعیت های گوناگون از همسرش احساس کرده و به همین دلیل او را چک می کند. گاهی این اختلال تا جایی پیش می رود که فرد احساس می کند همسرش مدام در حال خیانت به اوست. به خاطر همین حسی که دارد، زجر می کشد و آزار می بیند. معمولا خانم ها بیش از آقایان همسر خود را چک می کنند، چون آنها از خصلت تنوع طلبی آقایان خبر دارند و می دانند که بعضی آقایان با یک زن راضی نمی شوند و بدشان نمی آید که با دیگر زنان نیز ارتباط بگیرند.
گاهی مردان از اینکه بتوانند با چند زن همزمان در رابطه باشند و آن زن ها از وجود دیگری با خبر نباشند، احساس قدرت می کنند. یک علت دیگر این است که زنان هم از رفتارهای زنانه همجنسان خود باخبر هستند و می دانند ممکن است همسرشان را از راه به در کنند.

نکته: یکی از دلایلی که عروس ها با مادر شوهرها کنار نمی آیند همین است، چون محتوای رفتار یکدیگر را متوجه می شوند.

چک کردن و مشکلات بین زوجین
چک کردن می تواند مشکلاتی را در رابطه زوجین ایجاد کند، مانند احساس ناامنی، چون مرد یا زن مدام باید از خودش دفاع کند، بسیاری از ارزش ها و خطوط قرمز زوجین زیر سوال می رود، روابط کلامی و احساسی و عاطفی از حالت عادی خود خارج شده و جایش را به تنش و دعوا می دهد، اگر بچه ای باشد احساس نا امنی و اضطراب می کند، همسر کمتر در خانه حضور پیدا می کند، فرد دچار اختلالات خواب می شود روابط خصوصی تحت الشعاع قرار می گیرد، خانم ها در روابط خصوصی شان دچار سرد مزاجی شده و این موضوع از دلایل کاهش میل جنسی مردان است . اختلالات تغذیه ای، کاهش یا بالا رفتن فشار خون، پر خوری و کم خوری در نتیجه استرس و اضطراب از آسیب هایی است که در نتیجه چک کردن همسر گریبانگیر خانواده می شود.

راهکارهای ساده ای که می تواند مانع از چک کردن همسر شود.

همسران چیزی را از هم پنهان نکنند، اگر جایی می روند، به یکدیگر اطلاع بدهند، اگر جایی رفته نام آنجا را بگویند و دروغ نگویند.
خوب است اگر همسر می گوید ساعت هفت شب در خانه خواهم بود، همان ساعت منزل باشد.
همچنین اگر خریدی کرده، در مورد مبلغش واقعیت را بگوید.
اگر کسی پیامی فرستاده است، اسم واقعی فرستنده را بگوید و در نهایت رمز ورود گوشی های هم را داشته باشند تا زمینه ی بروز حس شک و تردید ایجاد نشود.

 

 

بیشتر بخوانید

برچسب‌گذاری، یکی از نشانه های همسر آزاری


telegram2 files