چرا زنان سریع متوجه دروغ گفتن می شوند

چرا زنان سریع متوجه دروغ گفتن می شوند

زنان خاصیتی که دارند خیلی سریع از روی چهره و برق چشمان مردها متوجه دروغ گفتن می شوند پس سعی کنید به زنان دروغ نگویید.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: طبیعت در چشم زنان قابلیتی نشانده که میدان دید، جزئی نگری و گستردگی دریافت اطلاعات شان از جهان پیرامون بیشتر است. این تنها قابلیتی نیست که آنها را از مردان متمایز می کند. طبق تحقیقات دانشگاه اکسفورد روی هزار نفر مرد و زن، محققان به نتایج جالبی رسیده اند. از جمله اینکه زنان خیلی زودتر از مردان ناراحتی و اندوه طرف مقابل را متوجه می شوند. آنها حتی قادر هستند کوچک ترین تغییرات ظاهری در رفتار دوستان و نزدیک شان را بازیابی کنند. به همین جهت آنچه ما به عنوان شم زنانه می شناسیم در واقع خیال پردازی نیست بلکه تحقیقات نیز آن را تأیید می کند. اگر به شکلی علمی به این موضوع نگاه کنیم دلیل آن واضح تر خواهد بود.

آنچه در چشم انسان وظیفه تشخیص رنگ و جزئیات را به عهده دارد در سلول های مخروطی تعبیه شده است. عامل انتقال این سلول ها نیز کروموزم X است؛ کروموزمی که بر خلاف مردان، دو برابر در زنان تکثیر می شود. به همین دلیل آ نها اطلاعات شناختی بیشتری دریافت می کنند و طبیعتاً به درک واضح تری از جزئیات رفتاری می رسند. در واقع چنانچه شک و تردیدهای بی جا را از این بحث جدا کنیم، دلیل این نکته را می فهمیم که چرا زنان زودتر از مردان به بی وفایی یا طلاق های عاطفی پی می برند. ضمن اینکه دروغ گفتن مرد در برابر زن بسیار سخت است چراکه زنان با دقت در جزئیات حرکت های چشم و صورت، به سرعت عدم صداقت مردان را تشخیص می دهند.

از قابلیت های دیگر که در این تحقیق به دست آمده، قابلیت دوری و نزدیک بینی است. چشم مردان در طول سالیان زندگی بشر روی زمین به این شکل تکامل پیدا کرده است که دور را راحت تر رصد می کند. محققان دلیل این مسئله را نیاز انسان اولیه به شکار و شناخت صید برای بقا عنوان کرده اند. این در حالی است که زنان همان توانایی را در سوژه های نزدیک دارند؛ نوعی توانایی که در عوض مردان آن را ندارند. با این حال وسعت بینایی در زنان به جهت گستره سفیدی چشم شان بیشتر است.

به همین دلیل اگر همسرتان را سراغ پیدا کردن چیزی در کمد یا اتاق فرستادید و دست خالی برگشت، ناراحت نشوید. مرد برای یافتن اشیاء کوچک در یک مکان نیز به بالا و پایین کردن سر و گشتن دارد در حالی که زنان با یک نگاه می توانند جزئیات را دریافت و اطلاعات را پردازش کنند. به همین جهت زودتر از مرد همان شی ء را پیدا می کنند. البته باید توجه داشت در عوض، مردان در نور کم دید بهتری دارند و تجسم فضا در ذهن شان نیز بهتر شکل می گیرد. به همین دلیل راحت تر رانندگی می کنند، راحت تر پارک می کنند و فواصل را زودتر و درست تر تخمین می زنند.

مرد برای یافتن اشیاء کوچک در یک مکان نیز به بالا و پایین کردن سر و گشتن دارد در حالی که زنان با یک نگاه می توانند جزئیات را دریافت و اطلاعات را پردازش کنند.

نکته جالب دیگر درباره توجه به جنس مخالف است. همانطور که گفتیم دایره دید زنان گسترده تر است. بنابراین یک زن می تواند هم زمان به روبه رو نگاه کند و جزئیات رفتاری مردی را که آنسو نشسته زیر نظر بگیرد؛ چیزی که یک مرد برای رسیدن به آن ناچار است سر خود را تکان بدهد. همچنین توجه داشته باشید به محض حضور در یک مهمانی، زنان ظرف چند دقیقه تمام اطلاعات ریز و درشت اطراف را دریافت می کنند در حالی که مردان برای دریافت و تجزیه و تحلیل همان اطلاعات نیز به زمان بسیار بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل اگر مردان بخواهند حرفی را بزنند که زنان از کم و کیف صدق و کذب آن باخبر نشوند، بهتر است از طریق تلفن، نامه یا ایمیل اقدام کنند. چون با رودررو شدن در مقابل یک زن، احتمال رو شدن دست مردان همیشه بیشتر است!


telegram2 files