حذف نگاه امنیتی و قضایی نسبت به معتادان فاقد جرم

حذف نگاه امنیتی و قضایی نسبت به معتادان فاقد جرم

مدیرکل بهزیستی استان تهران از برنامه این سازمان برای حرکت از مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ (مراکز نگهداری و خدمات دهی به معتادان متجاهر و افراد سخت درمان) به سمت مراکز ماده ۱۵ با هدف ارتقای مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد خبر داد.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا اصغر باقری گفت: همانطور که وزیر رفاه کار و تعاون اجتماعی در افتتاح نخستین مرکز نگهداری از مادر وکودک که چندی پیش برگزار شد اعلام کرد، قصد داریم نگاه قضایی و امنیتی نسبت به معتادین فاقد جرم را تغییردهیم و با ساماندهی آنان به عنوان بیمار ، آنها را به جامعه برگردانیم.

وی با اشاره نخستین جلسه‌ای که همزمان با واگذاری مراکز ماده ۱۶ به بهزیستی با سایر فعالان حوزه اعتیاد ، برگزار  شد اظهار کرد: این جلسه با حضور بیش از ۲۰ NGO و فعالان پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی حوزه اعتیاد در سطح استان برگزار  و از آنها خواسته شد تا برنامه‌های مداخله‌ای خود را در اختیار بهزیستی قرار دهند.

باقری در پایان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا درهای این مراکز را باز کنیم چرا که افراد در این مراکز زندانی نیستند و باید با فرهنگ سازی خودشان به شکل داوطلبانه در برنامه های ترک اعتیاد شرکت کنند.


telegram2 files