۱۸ مهر روز جهانی سلامت روان/ سلامت روان در محیط کار

۱۸ مهر روز جهانی سلامت روان/ سلامت روان در محیط کار

در دوران بزرگسالی زمان زیادی از زندگی مان به کار کردن می گذرد.تجربیات ما در محل کار یکی از عواملی است که تعیین کننده وضعیت سلامتی ما است.
کارفرمایان و مدیرانی که ابتکار عمل در محل کار را برای ارتقای سلامت روانی و حمایت از کارکنانی که دارای اختلالات روانی هستند، به دست می آورند، نه تنها در سلامت کارکنان خود، بلکه در بهره وری آنها در کار، نیز موفق هستند. از سوی دیگر, یک محیط کار منفی نیز، ممکن است منجر به مشکلات جسمی و روانی، استفاده مضر از مواد یا الکل، غیبت و بهره وری از دست رفته در کارمندان شود.

اضطراب و افسردگی دو تا از اختلالات سلامت روان هستند که بر توانایی شغلی و بهره وری کارمندان تاثیر زیادی می گذارند. در جهان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر افسردگی عامل رنج و ناتوانی آنان شده است و بیشتر از  ۲۶۰ میلیون نفر از اختلالات اضطرابی رنج می برند. همچنین می توان گفت بسیاری از افراد هر دو اختلال مطرح شده را دارند و از هر دو رنج می برند.

یکی از مطالعات اخیر سازمان سلامت جهانی (WHO) نشان می دهد که هر ساله افسردگی و اضطراب با از بین بردن بهره وری شغلی باعث از دست رفتن یک تریلیون دلار در اقتصاد جهانی می شوند.

سلامت روان در محل کار شعار امسال روز جهانی سلامت روان در سال ۲۰۱۷ است. روز جهانی سلامت روان هر ساله در ۱۰ اکتبر مصادف با ۱۸ مهر گرامی داشته می شود و هدفش آگاهی سازی درباره ی سلامت روان و بسیج تلاش ها برای حمایت از بهبود سلامت روان است.

منبع : WHO

ترجمه : تیم تخصصی سایک نیوز

بیشتر بخوانید


telegram2 files